زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئیس جمهورغنی: بایدن از همکاری و دوستی با افغانستان برایم اطمینان داد

رئیس جمهورغنی: بایدن از همکاری و دوستی با افغانستان برایم اطمینان داد

author avatar
26 Jun 2021 - 15:39
رئیس جمهورغنی: بایدن از همکاری و دوستی با افغانستان برایم اطمینان داد
author avatar
26 Jun 2021 - 15:39

کابل (پژواک، ۵ سرطان ۱۴۰۰): رئیس جمهور غنی، سفرش به امریکا را کامیاب خوانده و گفته است که امریکا برایش از تهیۀ نیازهای نیروی هوایی اطمینان داده است.

رئیس جمهور غنی پس از سفر دو روزه به امریکا، ملاقات با رئیس جمهور بایدن و مقامات دیگر، طی یک کنفرانس خبری در خصوص سفر خود، به رسانه ها معلومات داد.

وی سفر خود را به امریکا کامیاب خواند و افزود که کانگرس، به زودی۳.۳ میلیارد دالر کمک را تصویب خواهد کرد.

رئیس جمهور گفت که به نیازهای نیروی هوایی افغانستان رسیدگی خواهد شد؛ اما طالبان و حامیان آنها باید بدانند که زور راه حل نیست.

وی افزود: “طالبان باید آتش بس نمایند و با روند سیاسی همراه شوند؛ بخاطری که برای خاتمۀ جنگ، تنها راه، موافقۀ سیاسی می باشد.”

به گفتۀ موصوف قراردادیان خارجی که وظیفۀ محافظت و مراقبت از نیروی هوایی را دارند، پس از خروج نیروها نیز به کار شان ادامه می دهند.

رئیس جمهور غنی گفت که سفارت امریکا پس از خروج نیروهای خارجی نیز فعالیت خواهد داشت و در خصوص تامین امنیت میدان هوایی کابل نیز با ترکیه و کشورهای دیگر گفتگوها جریان دارد.

وی افزود: “من به رئیس جمهور بایدن اظهار داشتم که افغانستان، خواستار دوست بهتر در کاخ سفید است، بایدن گفت مطمئن باشید این دوست را دارید.”

وی گفت که مشارکت افغانستان و امریکا، وارد مرحلۀ تازه می شود که امریکا در بخش نظامی دخیل نخواهد بود؛ اما به کمک هایش برای ثبات و آرامی افغانستان ادامه میدهد.

رئیس جمهور غنی افزود که افغانستان، از این فیصلۀ امریکا استقبال می نماید که نیروهای شان را از افغانستان خارج می کنند؛ اما فصل تازۀ روابط را باز می نمایند.

وی همچنان گفت که در ملاقات با لیود استن وزیر دفاع امریکا نیز تعهد سپرده شد که به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، تجهیزات داده می شود؛ اما جزئیات دیگر ارایه نکرد.

به گفتۀ رئیس جمهور، مقامات امریکایی برایش اطمینان دادند که نیاز نیروهای افغان در بخش هوایی نیز به زودی حل خواهد شد.

Views: 22

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر