زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تفاهمنامۀ آگاهی دهی از حقوق و امتیازات ورثۀ شهدا و معلولین امضا شد

تفاهمنامۀ آگاهی دهی از حقوق و امتیازات ورثۀ شهدا و معلولین امضا شد

author avatar
1 Aug 2021 - 16:15
تفاهمنامۀ آگاهی دهی از حقوق و امتیازات ورثۀ شهدا و معلولین امضا شد
author avatar
1 Aug 2021 - 16:15

کابل (پژواک، ۱۰ اسد ۱۴۰۰): وزارت امور شهدا و معلولین، به منظور آگاهی دهی بیشتر در مورد حقوق و امتیازات ورثۀ شهدا و افراد دارای معلولیت، با وزارت ارشاد، حج و اوقاف و موسسه مسلم هندز، تفاهمنامه های همکاری امضا کرد.

صبری اندر معاون برنامه‌ها و هماهنگی وزارت امور شهدا و معلولین، امروز در نشستی که به همین منظور برگزار شده بود، گفت که وزارت امور شهدا و معلولین، برای فراهم سازی خدمات و تسهیلات بیشتر برای ورثۀ شهدا و اشخاص دارای معلولیت، به همکاری شماری از نهادهای ملی و بین المللی گام‌های مهم را برداشته است که با امضای تفاهم‌نامه‌ها مشکلات بسیاری این قشر حل خواهد شد.

وی افزود که این تفاهم‌نامه به منظور بالا بردن آگاهی عامه، از حقوق و امتیازات ورثۀ شهدا و اشخاص دارای معلولیت، فراهم سازی فرصت‌های بیشتر در جامعه و حفاظت از حقوق میراثی آن‌ها از طریق منابر و مساجد، با استفاده از یک میکانیزم خاص انجام خواهد شد.

به گفتۀ او؛ دیزاین و عملی سازی پلان عمل ورثه شهدا، اشخاص دارای معلولیت، تقویت هماهنگی و همکاری بین الوزارتی برای ایجاد یک میکانیزم، فراهم سازی خدمات و ایجاد سیستم جهت تبادل اطلاعات، از هدف‌های دیگر این تفاهم‌نامه‌ها است.

خانم صبری اندر، درادامه صحبت هایش افزود که وزارت امور شهدا و معلولین؛ منحیث رهبری کننده، انسجام دهنده و نظارت کننده امور مربوط به ورثه شهدا و اشخاص دارای معلولیت، به طور همه جانبه کار می‌کنند و به همین اساس، این تفاهم‌نامه را امضا کرد تا وضعیت زندگی ورثۀ شهدا و اشخاص دارای معلولیت بهبود یابد.

در این کنفرانس؛ امین الدین مظفری معین وزارت ارشاد، حج و اوقاف؛ و فضل احمد رناخیل رئیس موسسه مسلم هندز، با امضای تفاهمنامه ها، همکاری شان را با وزارت امور شهدا و معلولین اعلام نمودند.

Views: 45

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر