زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شاروال جلال آباد: امسال عواید ما به ۷۹ میلیون افغانی افزایش یافته است

شاروال جلال آباد: امسال عواید ما به ۷۹ میلیون افغانی افزایش یافته است

author avatar
1 Aug 2021 - 16:10
شاروال جلال آباد: امسال عواید ما به ۷۹ میلیون افغانی افزایش یافته است
author avatar
1 Aug 2021 - 16:10

جلال آباد (پژواک، ۱۰ اسد ۱۴۰۰): شاروال ننگرهار می گوید که این اداره، در هفت ماه اول سال جاری مالی، ۲۳۶میلیون افغانی را جمع آوری کرده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته مالی، ۷۹میلیون افغانی افزایش را نشان می دهد.

مسئولان شهرداری می گویند که در هفت ماه سال گذشتۀ مالی، عواید این اداره ۱۵۷میلیون افغانی بود که امسال دلیل افزایش آن، شفافیت در قراردادها، جمع آوری مالیات و کاهش مصارف را نشان داده است.

این سخنان را شاروال انجنیر اباسین بهیر که امروز تاریخ دهم اسد، در مورد دستاوردهای هفت ماه گذشتۀ، فعالیتها و طرح های آینده شاروالی جلال آباد را به رسانه ها معلومات می داد، اظهار کرد.

موصوف افزود که این اداره برای سال ۱۴۰۰، ۴۸۸میلیون افغانی عواید تخمین کرده که در هفت ماه اول سال، ۲۳۶میلیون افغانی جمع آوری شده، که نسبت به سال گذشته ۷۹میلیون افغانی افزایش را نشان می دهد.

وی افزود که در زمان مشابه سال گذشته، شاروالی جلال آباد فقط ۱۵۷میلیون افغانی را جمع آوری کرده بود.

شاروال دلیل افزایش عواید شفافیت در قراردادها، جمع آوری مالیات و به موقع، کاهش در مصارف  و برخی مسایل دیگر را چیزهایی خواند که عواید این اداره را بلند برده است.

موصوف در بخش قراردادها در مورد بلندرفتن عواید گفت که در سه ماه اول سال گذشته، از تختها و دست فروشان ثابت شدۀ بخش مرکزی شهر، ۲ اعشاریه ۳میلیون افغانی به دست آمده بود؛ اما امسال اندازۀ یادشده تا ۵ اعشاریه ۴میلیون افغانی افزایش یافته است.

به اساس معلومات انجنیر اباسین بهیر، این اداره سال گذشته برای تیل ۱۷ اعشاریه ۲۸میلیون افغانی هزینه کرده بود؛ اما در هفت ماه اول امسال، این مصرف به ۱۲ اعشاريه ۷۶میلیون افغانی کاهش یافته است.

موصوف در جواب این انتقاد مردم گفت که در بخش انتقال کثافات از شهر تدابیر قوی موجود نیست، آنها هر ماه به طور اوسط  ۱۵۰۰ متر مکعب کثافات از شهر جمع آوری می کنند؛ اما گفت که مردم در بخش انداختن کثافات در جای اختصاص داده شده، همکاری نمی کنند، پس از این خاطر در جاهای مختلف شهر کثافات دیده می شود.

شاروال ننگرهار در بخش قراردادها، در پاسخ یک سوال پژواک تایید کرد که در گذشته ملکیت های شاروالی به نرخ کمتر از بازار داده شده بود؛ اما گفت که اکنون پروسۀ یادشده را به نرخ بازار نزدیک کرده که عواید آنها از این بخش نیز به ۱۱افغانی رسیده که این عواید در سال گذشته ۷میلیون افغانی بود.

انجنیر بهیر گفت که علاوه به جمع آوری عواید، در بخشهای بازسازی، سرسبزی شهری و لوحه های آدرس های شهر نیز کارهای بیشتر را انجام داده است.

وی گفت که در بودجۀ امسال که دو هفته پیش تصویب شده است، تطبیق پروژه های بازسازی باغ سراج العمارت، خروج آب بارانی و سطحی، اعمار سرک زیر زمین در یکی از چهارراهی ها، داغگیری جاده ها، ایجاد ساختمان جدید شاروالی، بازسازی یک مارکیت مهم شاروالی و برخی پروژه های دیگر در پلان موجود می باشد.

به بیان شاروال، این پروژه ها به زودی به اعلام خواهد رفت و امور تدارکاتی آن نیز آغاز خواهد شد.

انجنیر اباسین بهیر گفت که هنوز هم پنجصد میلیون افغانی که از سالهای گذشته این اداره قرضدار بود، به جای خود مانده است؛ اما افزود که پلان دارد تا هر سال این قرضداری را کاهش دهند.

شاروال جلال آباد در مورد ۱۰۷ بست اعلام شده در این اداره گفت که با کمیسیون اصلاحات اداری صحبت کرده که سر از هفتۀ آیند، هر هفته مطابق امکانات کمیسیون زمینۀ امتحان فراهم می شود که بستهای موجود تکمیل و کار به اهل کار سپرده شود.

این درحالی است که چند روز پیش، یک راپور صد صفحه ای به نام صدیق الله جبارخیل معاون پیشین شاروالی جلال آباد، در شبکه های اجتماعی نشر شده بود که در این اداره فساد را نشان می داد.

اما شاروال جلال آباد در این کنفرانس که صدیق الله جبارخیل هم حاضر بود، موضوع یادشده را یک دسیسه خواند و گفت که فرد اصلی تاهنوز مشخص نیست؛ اما افزود که هیئت ادارۀ مستقل ارگانهای محلی برای بررسی این گزارش به جلال آباد آمده بود، و در مورد نادرست بودن این گزارش معلومات با آنها شریک شده است.

Views: 57

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر