زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزیر عدلیه: جنگ سبب شده که در مبارزه با قاچاق انسان پیشرفت چشم‌گیری نداشته باشیم

وزیر عدلیه: جنگ سبب شده که در مبارزه با قاچاق انسان پیشرفت چشم‌گیری نداشته باشیم

author avatar
10 Aug 2021 - 16:52
وزیر عدلیه: جنگ سبب شده که در مبارزه با قاچاق انسان پیشرفت چشم‌گیری نداشته باشیم
author avatar
10 Aug 2021 - 16:52

کابل (پژواک، ۱۹ اسد ۱۴۰۰): وزیر عدلیه می گوید که جنگ و ناامنی ها در کشور، سبب شده است که افغانستان در مبارزه با قاچاق انسان، پیشرفت چشم‌گیری نداشته باشد.

وزارت عدلیه، نشست کمیسیون عالی مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران را با محوریت گزارش اخیر وزارت خارجۀ امریکا از وضعیت مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران در افغانستان، برگزار کرد و نتایج آن در یک کنفرانس خبری از سوی وزیر عدلیه ارایه شد.

در خبرنامۀ این وزارت آمده است که این نشست، امروز به ریاست فضل احمد معنوی وزیر عدلیه و اشتراک معینان و نماینده‌های وزارت‌‌ها و ادارات عضو برگزار شد و در آن، گزارش اخیر وزارت امور خارجۀ امریکا مورد بحث و تحلیل قرار گرفت.

وزیر عدلیه در نشست خبری گفت: «افغانستان متاسفانه در این گزارش در رده سوم (اخیر) قرار گرفته و جنگ و نا امنی سبب شده که در مبارزه عملی با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران، پیشرفتی نداشته باشیم.»

او افزود که هرچند اقدامات مهمی در راستای مبارزه با این پدیده صورت گرفته؛ اما برای جهان قابل قناعت نیست و انتظار دارند گام‌های عملی بیشتری در این راستا برداشته شود.

معنوی تصریح کرد که هرچند اراده دولت افغانستان برای مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران به ویژه مبارزه با پدیده شوم بچه‌بازی مورد تایید و تمجید ایالات متحده قرار گرفته؛ اما در عرصه تطبیقی پیشرفت چشم‌گیری وجود ندارد.

او از رسیدگی به قضایای آزار و اذیت جنسی اطفال در مکاتب و برخورد جدی با استخدام اطفال در صفوف نیروهای امنیتی، از اقدامات عملی مهم یاد کرد که طی یک سال گذشته انجام یافته است.

وی افزود: «اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از قاچاق انسان، رسیدگی به قضایای قاچاق انسان و رسیدگی به قربانیان؛ سه موضوعی است که ایالات متحده امریکا در گزارش خود به آن تاکید کرده است.»

وزیر عدلیه تایید کرد که هنوز هم قاچاق انسان و قاچاق مهاجران در کشور وجود دارد.

منبع به نقل از معنوی نوشته است: «تعداد زیادی از اطفال از ولایات دوردست زیر نام آموختن علوم دینی از خانواده‌های شان گرفته شده و به پاکستان قاچاق می‌شوند و در آنجا برای شان تعلیمات تروریستی داده می‌شود.»

وی گفت که تعداد زیادی از این اطفال توسط نیروهای امنیتی و استخباراتی دوباره برگردانده شده و تحت حمایت دولت قرار گرفته اند. او افزود که عدم آگاهی خانواده‌ها از اضرار قاچاق، مهم‌ترین عامل این پدیده است.

او ضمن تاکید بر مبارزۀ جدی با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران، ابراز امیدواری کرد که با توجه به شرایط، افغانستان از تعزیرات احتمالی معافیت حاصل کند و این موضوع، سبب قطع کمک‌های مالی ایالات متحده امریکا نشود.

Views: 44

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر