زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

جواب وزارت خارجه به قریشی: راه‌های مواصلاتی و اکمالاتی طالبان را قطع کنید

جواب وزارت خارجه به قریشی: راه‌های مواصلاتی و اکمالاتی طالبان را قطع کنید

author avatar
11 Aug 2021 - 16:50
جواب وزارت خارجه به قریشی: راه‌های مواصلاتی و اکمالاتی طالبان را قطع کنید
author avatar
11 Aug 2021 - 16:50

کابل (پژواک، ۲۰ اسد۱۴۰۰): وزارت خارجۀ افغانستان می گوید که طالبان با تشدید خشونت‌ها و عدم قطع روابط با گروه‌های تروریستی منطقه‌یی و بین‌المللی، برخلاف تعهدات بین‌المللی‌شان عمل می‌کنند.

در خبرنامه وزارت امور خارجه که امروز ۲۰ اسد منتشر شده، آمده است که تروریستان، برخوردار از پناه‌گاه‌های امن هستند و از آن‌جا پیوسته افغانستان را مورد تهاجم و حمله قرار داده اند و توسط تروریست‌های منطقه‌یی حمایت می‌شوند.

در خبرنامه افزوده شده است که خواست عمدهٔ دولت جمهوری اسلامی افغانستان، طی دو دههٔ اخیر، از دولت پاکستان این بوده است تا علیه پناه‌گاه‌های تروریستان در آن کشور اقدام جدی و ملموس نماید و راه‌های مواصلاتی و اکمالاتی طالبان و تروریستان هم‌پیمان این گروه را قطع کند.

منبع گفته است که دولت جمهوری اسلامی افغانستان، متعهد به حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران کشور بوده و به تعهدات خویش در این راستا پابند می‌باشد.

وزارت خارجه افزوده است؛ اما‌ درعین حال نیروهای امنیتی ‌و دفاعی جمهوری اسلامی افغانستان، بطور شبانه‌‌روز در‌ مقابل طالبان و تروریستان منطقه‌یی و بین‌المللی هم‌پیمان این گروه، با عزم راسخ می‌رزمند.

وزارت خارجه افغانستان این اظهارات را در پاسخ به گفته های شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان  ابراز کرده است؛ قریشی روز گذشته در اسلام آباد طی یک کنفرانس خبری گفته بود که ناکامی پروسه صلح افغانستان، به دوش پاکستان نیست.

وی همچنان سوال کرده بود، که چرا نیروهای ملي افغانستان جنګ نه می کنند.

Views: 163

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر