زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

زلمی خلیلزاد: افغان­ها و امریکایی ها هر کدام راه شان را خواهند پیمود اما دوشادوش

زلمی خلیلزاد: افغان­ها و امریکایی ها هر کدام راه شان را خواهند پیمود اما دوشادوش

author avatar
31 Aug 2021 - 11:53
زلمی خلیلزاد: افغان­ها و امریکایی ها هر کدام راه شان را خواهند پیمود اما دوشادوش
author avatar
31 Aug 2021 - 11:53

کابل (پژواک، ۹ سنبله ۱۴۰۰): زلمی خلیلزاد می گوید که افغان ها بعد از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، با فرصت تصمیم و مجال رو به رواند، آیندۀ‌ کشور شان به دست خودشان است و مسیر شان را در استقلالیت کامل تعیین خواهند کرد.

آخرین گروه از نیروهای خارجی، شب گذشته از میدان هوایی بین المللی کابل بیرون شد و با خارج شدن آن ها، طولانی ترین جنگ امریکا در افغانستان پایان یافت.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژۀ ایالات متحدۀ امریکا برای صلح افغانستان، در صفحه تویترش نوشته است که بعد از خروج نیروهای امریکایی، جنگ در افغانستان پایان یافت.

وی نوشته است که بعد از خروج نیروهای خارجی، افغانها با فرصت تصمیم و مجال رو به رواند، آیندۀ‌ کشور شان به دست خودشان است، آنها مسیر شان را در استقلالیت کامل تعیین خواهند کرد و  این، همچنان فرصتی است که آنها به جنگ شان نقطۀ پایان بگذارند.

او افزوده است: «طالبان حالا با آزمونی رو به رو اند. آیا آنها خواهند توانست کشور شان را به یک آیندۀ مصئون و مرفه‌ برسانند که در آن تمام شهروندان، زنان و مردان، مجال دستیابی به توانایی های خود را داشته باشند؟ افغانستان خواهد توانست زیبایی و قوت کثرت فرهنگی، تاریخی و سنت هایش را به جهان ارائه کند؟»

خلیلزاد نوشته است که  جنگ طولانی افغانستان، امریکایی ها و افغان ها را در ابعاد زیادی، خوب و بد، شکل داد.

او گفته است که به گفتۀ رومی، فرزند مشهور افغانستان «این راه شما و فقط از شماست. دیگران شاید با شما بر آن بروند؛ اما هیچکسی آن را برای شما نخواهد پیمود.»

وی افزوده است: «افغان ها و امریکایی ها هر کدام راه شان را خواهند پیمود؛ اما دوشادوش... ما برای افغانستان، آرزوی سعادتی برخاسته از صلح و ثبات می‌کنیم.»

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر