زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شهریان کابل: روند توزیع تذکره های برقی هرچه زودتر آغاز گردد

شهریان کابل: روند توزیع تذکره های برقی هرچه زودتر آغاز گردد

author avatar
10 Oct 2021 - 18:23
شهریان کابل: روند توزیع تذکره های برقی هرچه زودتر آغاز گردد
author avatar
10 Oct 2021 - 18:23

کابل (پژواک، ۱۸میزان ۱۴۰۰): برخی متقاضیان تذکره های برقی درکابل خواستار آغاز روند توزیع آن اند و می گویند، با آن که حکومت روند توزیع تذکره و پاسپورت را همزمان اعلام کرد، اما هنوز هم توزیع تذکره آغاز نشده است.

برخی متقاضیان تذکره­های برقی درکابل درحالی خواستار آغاز روند توزیع آن اند و گفتند، با آن که حکومت روند توزیع تذکره و پاسپورت را همزمان اعلام کرد، اما هنوز هم توزیع تذکره آغاز نشده است.

این در حالی است که هفته گذشته، شورای وزیران به وزارت امور داخله هدایت داد که روند توزیع پاسپورت و تذکره را از سر آغاز کند که ریاست پاسپورت ۱۳ میزان کارش را آغاز کرد.

اما تاکنون احصائیه مرکزی در مورد آغاز توزیع تذکره های الکترونیکی چیزی نگفته است.

به دنبال اعلام خبر یادشده، روزانه صدها متقاضی تذکره های الکترونیکی به مراکز توزیع آن مراجعه می کنند و شماری از این مراجعین از متوقف بودن روند توزیع تذکره الکترونیکی شکایت داشته و خواستار آغاز این روند اند.

لیدا جمیلی باشنده قلعه زمان خان کابل می گوید که دوما پیش فورم تذکره را خانه پری کرده است اما به دلیل تغییر نظام سیاسی و متوقف بودن روند توزیع آن تاکنون تذکره دریافت نکرده است.

وی درحالی که از اعلام حکومت مبنی بر توزیع تذکره استقال کرد اما گفت:« از روزی که اعلان کردند که تذکره و پاسپورت اجرا میشه بسیار خوش شدم، اطور روزی نیست که اینجا نیایم ولی هنوز هم کار توزیع تذکره شروع نشده است.»

موصوف مامورین حکومت را به کم کاری و غفلت درکار شان متهم کرده علاوه کرد:« خواست مه از مامورین حکومت همی است که لطفا مردم را زیاد رنج ندهید، مانند حکومت قبلی کاغذ پرانی و فساد نکنید، مردم دیگر حوصله فساد را ندارند.»

در همین حال قندآغا عزیزی، یک ‌تن از مراجعین در مرکز ثبت نام و توزیع تذکره الکترونیکی کمپلکس سرای شمالی به پژواک گفت که حدود چهار ماه پیش ثبت نام کرده است؛ اما به دلیل تغییر نظام سیاسی و متوقف بودن روند توزیع آن تاکنون تذکره دریافت نکرده است.

موصوف از مسئولان می خواهد که هرچه زودتر این روند را آغاز کنند؛ زیرا یک تعداد زیاد شهروندان کشور علاقه مند اخذ تذکره اند.

همچنان حامد کیهان دیگر از مراجعین، با ذکر این‌که قرار بود ۶ سنبله سال‌روان بایومتریک شود گفت که با تغییر نظام کارهای شان به تعویق افتید، هفته دوبار مراجعه می‌کند؛ اما برای شان اجازه داخل به مرکز داده نمی‌شود.

وی افزود:«از سقوط کابل تاحال، شش بار به این مرکز آمده ام؛ اما هر باری که می‌آیم مسئولان می‌گویند که هفته آینده بیائید، یک هفته بعد که می‌آیم بازهم اجازه نمی‌دهند و میگن که یک هفته بعد بیائید، نمی‌دانیم رسماً چه وقت شروع می‌شود.»

یک‌تن از کارمندان اداره احصائیه مرکزی در سرای شمالی که خواست نامش در گزارش ذکر نشود به پژواک:« سیستم‌ها غیرفعال اند واکثریت کمپیوترها ربوده شده است و به همین دلیل خدمات ارایه نمی‌شود؛ اما تلاش‌ها برای فعال شدن دوباره سیستم‌ها جریان دارد.»

یک‌تن از مسئولان بلندپایه مرکز ثبت نام و توزیع تذکره الکترونیکی کمپلکس سرای شمالی به مراجعین جمع شده در پُشت درب این اداره گفت که به دلیل ربوده شدن کمپیوترها و سایر وسایل، سیستم غیرفعال است.

وی می‌گوید، شماری از تذکره‌های چاپ شده نیز مفقود شده اند که تیم مربوطه بررسی را در این خصوص شروع کرده است.

موصوف گفت که در حال حاضر خدمات ارایه نمی‌شود؛ اما تیم تخنیکی به منظور رفع مشکل حضور دارند و تلاش دارند تا به زودترین فرصت ممکن سیستم را جهت ارایه خدمات فعال کند.

این مسئول، از مراجعین خواست به مراکز مراجعه نکنند، بلکه منتظر شنیدن خبر آغاز روند توزیع تذکره برقی از طریق رسانه‌ها باشند.

قابل ذکر است که امروز ۱۸ میزان کابینه اعلام کرد، فیصله شده تا روند توزیع تذکره های الکترونیکی مانند گذشته ادامه یابد.

Visits: 202

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر