زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بيش از ٤،٨ میلیون تن در جهان در اثر کرونا فوت کرده اند

بيش از ٤،٨ میلیون تن در جهان در اثر کرونا فوت کرده اند

author avatar
15 Oct 2021 - 11:21
بيش از ٤،٨ میلیون تن در جهان در اثر کرونا فوت کرده اند
author avatar
15 Oct 2021 - 11:21

کابل (پژواک، ٢٣ ميزان ۱٤٠٠): به اساس راپورها، در تمام جهان تا کنون ٤،٨ ميليون تن از اثر ابتلا به ویروس کرونا جان داده اند.

ویروس کرونا- که نخست در شهر اووهان چین پیدا شد- به بیش از ٢٠٠ کشور و مناطق جهان رسید؛ حالا در بيشتر کشورها کنترول شده اما در بعضى کشورها هنوز هم به شدت جريان دارد.

به اساس معلومات منابع جهانى، که پیرامون ویروس کرونا معلومات و ارقام را به نشر می رسانند، تا ظهر امروز در تمام جهان، تعداد واقعات ثبت شدۀ بیماران ویروس کرونا یا کوید-۱۹ به ٢٤٠ میلیون تن رسیده است.

منبع گفته است که به صورت جمعی، بيش از ٢١٧ میلیون تن در جهان پس از ابتلا به این ویروس، دوباره صحت ياب شده و بيش از ٤،٨ ميليون تن فوت کرده است.

امریکا تا کنون بیشتر از همه از ویروس کرونا متضرر شده است؛ درین کشور تعداد واقعات ثبت شدۀ بیماران کرونا ٤٥ میلیون بوده و حدود ٧٤١ هزار تن جان باخته اند.

بعد از امریکا برازیل و هندوستان از کرونا زیاد متضرر شده اند.

در هندوستان ٣٤ ميليون و در برازيل ٢١ ميليون واقعۀ مثبت ويروس کرونا ثبت شده، اما در برازیل ٦٠٢ هزار تن و در هند ٤٥١ هزار تن جان باخته اند.

روسیه، پيرو، کولمبيا، مکسيکو، افريقاى جنوبى، اسپانیه، ارجنتاين، چلى بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، جرمنی، ایران و ترکیه، کشورهايی هستند که به دليل شيوع ويروس کرونا، زیاد متضرر شده اند.

در افغانستان تا کنون، ١٥٥ واقعۀ مثبت ويروس کرونا ثبت گرديده، ٧٢٠٠ تن جان باخته و بيش از ١٢٦ هزار تن دوباره صحت ياب شده اند.

Views: 41

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر