زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یوناما: در خصوص آزادسازی دارایی منجمد شده افغانستان گام‌های عملی برداشته شده است

یوناما: در خصوص آزادسازی دارایی منجمد شده افغانستان گام‌های عملی برداشته شده است

author avatar
22 Oct 2021 - 11:07
یوناما: در خصوص آزادسازی دارایی منجمد شده افغانستان گام‌های عملی برداشته شده است
author avatar
22 Oct 2021 - 11:07

سرپل (پژواک، ۳۰ میزان ۱۴۰۰): در پی اعتراض فعالان مدنی سرپل از منجمد شدن دارایی افغانستان و افزایش فقر در کشور، مسئولان یوناما در شمال کشور از برداشتن گام‌های عملی در خصوص آزاد سازی پول‌های منجمد شده افغانستان و فراهم کردن مواد غذایی برای مردم خبر داد.

انتیلوس رئیس دفتر یونما در شمال کشور این مطلب را عصر دیروز در نشستی که با مقامات ولایت سرپل، فعالان مدنی و خبرنگاران داشت، بیان کرد.

حکمت الله حیدری مسئول شبکه جامعه مدنی سرپل که در این نشست حضور داشت، منجمد شدن دارایی افغانستان را جفا در حق مردم خوانده و از ملل متحد خواست تا در قسمت آزاد سازی پول‌های افغانستان اقدام عملی کنند.

وی افزود: «اکثریت مردم افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، ملل متحد اقدام به ساخت زیربناها کند و مردم را به طور همیشگی از احتیاج به کمک‌ها بی‌نیاز بسازد.«

مونسه عظیمی مسئول نهاد فیفا در ولایت سرپل از نماینده یونما در شمال کشور خواست که در قسمت حضور زنان در چوکات حکومت و رفتن دختران به مکتب با رهبری نظام حاکم وارد مذاکره و مفاهمه شود.

موصوف می‌گوید، در حال حاضر زنان زیادی وظایف شان را از دست داده اند و اکثریت دختران از ادامه دادن تحصیلات شان مطمین نیستند و در حالت بی‌سرنوشتی قرار دارند و نیاز شدید به ادامه کار و تحصیل دارند.

محمد یونس نعیمی یک‌تن از خبرنگاران آزاد در سرپل گفت که در حال حاضر تعدادی از خبرنگاران وظایف خویش را از دست داده اند، نیاز به حمایت مالی و داشتن شغل را دارند، امید که یوناما و رهبری نظام حاکم در این خصوص توجه جدی مبذول کند.

مفتی محمد مقتصب سرپرست مقام ولایت سرپل از همکاری مسئولین این ولایت با فعالین مدنی و رسانه‌یی سرپل اعلان آمادگی کرده و اطمینان داد که رهبری نظام حاکم آماده هرنوع همکاری با مردم است.

همچنان وی تعهد سپرد که نظام حاکم در قسمت حکومت‌داری خوب و ساختن روابط نیک با کشورهای دنیا تلاش می‌کند.

در عین حال انتیلوس رئیس دفتر یونما در شمال کشور، با ذکر این‌که ملل متحد می‌کوشد تا مردم افغانستان را در بخش‌های مختلف کمک کند، گفت که در خصوص آزادی سازی پول‌های منجمد شده افغانستان و فراهم کردن مواد غذایی برای مردم گام‌های عملی برداشته شده است.

موصوف از برگزاری این نشست زیر یک سقف که زنان و مردان در آن حضور داشتند، ابراز خرسندی کرده و گفت که آرزو دارد که همچون نشست‌ها ادامه پیدا کند.

او تصریح کرد، نظریات فعالین مدنی و رسانه‌ها را در مورد چالش‌های اقتصادی مردم، عدم حضور زنان در ادارات، اجازه نیافتن دختران به مکاتب، چالش‌ها فرا روی رسانه‌ها و چگونگی کمک به مردم مستضعف این ولایت جمع آوری کرده و آن را با سرمنشی ملل متحد شریک می‌کند.

Views: 153

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر