زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کارمندان دولتی در سرپل: معاشات ما پرداخت شود  

کارمندان دولتی در سرپل: معاشات ما پرداخت شود  

author avatar
1 Nov 2021 - 15:24
کارمندان دولتی در سرپل: معاشات ما پرداخت شود  
author avatar
1 Nov 2021 - 15:24

سرپل(پژواک، ۱۰ عقرب ۱۴۰۰): شماری از کارمندان حکومت پیشین در ولایت سرپل از وضعیت بد اقتصادی شکایت دارند و از عدم دریافت معاشات شان شاکی اند، از مسئولان خواهان حل این معضل شدند.

یک تعداد از کارمندان حکومت پیشین در مقام ولایت، محکمه، څارنوالی، قوماندانی امنیه، آمریت محبس، آمر امور مهاجرین، آمریت کوچی­ها و اصلاحات اداری این ولایت در یک گردهمایی اعتراضی، از عدم پرداخت معاشات شان شکایت داشتند و می گفتند که  معاشات شماری از کارمندان اجرا شده اما از شماردیگر تا هنوز معلوم نیست.

فرامرز یک تن از کارمندان مقام ولایت سرپل می به آژانس خبری پژواگ گفت که پس از سقوط نظام پیشین تاکنون بیکار است ولی تاهنوز معاش شان پرداخت نشده است.

وی افزود:« نباید میان کارمندان خدمات ملکی فرق گذاشته شود، برای یک عده معاش پرداخت می­شود و برای یک­عده دیگر پرداخت نمی­شود. ما از امارت اسلامی می­خواهیم که معاشات ما را نیز مانند کارمندان سایر ادارات بپردازند.»

حاجی قدیر یکتن دیگر از کارمندان مقام ولایت سرپل  نیز از وضعیت بد اقتصادی شکایت دارد و از حکومت می خواهد که هرچه زوتر معاشات کارمندان را پرداخت کند.

وی افزود:«اقتصاد ما ضعیف است و هیچ عاید دیگر هم نداریم، حالا از امارت اسلامی می­خواهیم که معاشات ما را مثل سایر ادارات بپردازند، ما مردم غریب استیم و به حیث کارمند خدمات ملکی وظیفه اجرا کردیم و به معاش نیاز اشد داریم، خانواده دار استیم و شغل هم نداریم.»

در همین حال محمد صادق حکیمی سرپرست مستوفیت ولایت سرپل ضمن تایید مشکلات این کارمندان می­گوید که لیست پرداخت معاشات این کارمندان تاهنوز به مستوفیت مواصلت نکرده است که دلیل آنهم هم کمبود پول است.

وی افزود:« آنها مطمئن باشد که معاش شان از سوی امارت اسلامی پرداخت خواهد شد.»

به اساس معلومات او در حال حاضر توانسته اند که برای که ۴۷۶۸ تن از کارمندان خدمات بیش از ۴۵ میلیون افغانی معاشات را بپردازند و با حل شدن مشکلات پول معاشات بقیه کارمندان را نیز خواهند پرداخت.

Views: 105

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر