زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تام ویست: امریکا برای مرحلۀ دیگر مذاکرات با طالبان در دوحه آمادگی می گیرد

تام ویست: امریکا برای مرحلۀ دیگر مذاکرات با طالبان در دوحه آمادگی می گیرد

author avatar
9 Nov 2021 - 17:35
تام ویست: امریکا برای مرحلۀ دیگر مذاکرات با طالبان در دوحه آمادگی می گیرد
author avatar
9 Nov 2021 - 17:35

کابل (پژواک، ۱۸ عقرب ۱۴۰۰): نمایندۀ خاص امریکا برای افغانستان می گوید که برای مرحلۀ دیگری روند مذاکرات با طالبان در دوحه آمادگی می گیرد و با نمایندگان ناتو در خصوص به رسمیت شناختن حکومت سرپرست در افغانستان، در بروکسل مشوره کرده است.

تام ویست نمایندۀ خاص امریکا برای افغانستان روز گذشته سفر آسیا و اروپا را آغاز کرده است. در حال حاضر وارد بروکسل شده و قرار است به کشورهای پاکستان، هند و روسیه نیز سفر نماید.

وی گفته است که امریکا برای مرحلۀ دیگر مذاکرات با طالبان در دوحه آمادگی می گیرد. نامبرده در این مورد جزییات ارائیه نکرده است.

موصوف گفته است که به کشورهای عضو ناتو در خصوص مذاکرات با طالبان معلومات داده و بر یک طرزالعمل در رابطه به رسمیت شناختن حکومت سرپرست افغانستان با نمایندگان ناتو مشوره کرده است.

تام ویست گفته است، کشورش از اثر افزایش حملات گروه داعش در افغانستان نگران است و "ادامۀ موجودیت القاعده در افغانستان" نیز نگرانی شدید آنها را برانگیخته است.

حکومت سرپرست افغانستان تاهنوز در رابطه به اظهارات تام ویست چیزی نگفته است؛ اما قبلاً گفته بود که گروه داعش تهدید جدی نمی باشد و آنها می توانند آن را سرکوب نماید. مقامات این حکومت موجودیت القاعده در افغانستان را رد کرده است.

ویست همچنان گفته است که "طالبان" در خصوص عادی کردن روابط با جامعۀ جهانی خواسته های شان را به شکل روشن و واضح بیان کرده است که روند کمک ها دوباره آغاز شود، ماموریت های دیپلوماتیک جامعۀ جهانی دوباره به کابل انتقال و تحریمات برداشته شود.

اما به گفتۀ وی، امریکا نمی تواند از این موارد حتی یک مورد آن نیز به تنهایی انجام دهد.

  . . .

You need to subscribe to view the full article. Please login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر