زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برای صدها خانواده فقیر درجوزجان کمک‌های بشردوستانه توزیع شد

برای صدها خانواده فقیر درجوزجان کمک‌های بشردوستانه توزیع شد

author avatar
28 Dec 2021 - 14:31
برای صدها خانواده فقیر درجوزجان کمک‌های بشردوستانه توزیع شد
author avatar
28 Dec 2021 - 14:31

شبرغان(پژواک، ۷ جدی ۱۴۰۰): برای ۶۰۰ خانواده متضرر از جنگ و نیازمند در ولایت جوزجان مواد غذایی و غیرغذایی در حالی توزیع گردید که شماری از بیجا شده‌ها از وضعیت رقت‌بار در فصل سرما شکایت داشته و خواستار کمک مواد سوختی شدند.

بنیاد خیریه المصطفی امروز ۷ جدی، برای۶۰۰ خانواده متضرر از جنگ و نیازمند در ولایت جوزجان مواد غذایی و غیرغذایی توزیع کرد.

محمد صادق قاسمی رئیس این بنیاد به آژانس خبری پژواک گفت که این کمک‌ها شامل آرد، روغن، برنج و پودر رخت شویی است که برای خانواده های یادشده در نزدیکی پروژه هزار فامیلی و پل خراسان شهر شبرغان توزیع گردیده است.

به گفته او، این کمک‌ها را با توجه به وضعیت نگران کننده خانواده‌های متضرر از جنگ و نیازمند روی دست گرفته اند.

موصوف می‌افزاید که بنیاد خیریه المصطفی قبلا نیز برای سه هزار خانواده در ولایت های کابل، تخار، کندز و بلخ  برای نیازمندان مواد خوراکی و غیر خوراکی را مساعدت نموده است .

وی خاطر نشان ساخت که سلسله توزیع مساعدت ها برای نیازمندان در سایر ولایات نیز از جانب این بنیاد در آینده روی‌دست گرفته خواهد شد.

در این حال برخی از خانواده های نیازمند و متضرر از پدیده جنگ در شهر شبرغان توزیع چنین مساعدت ها را از جانب موسسات و نهاد های خیریه یک امر نیک دانسته و خواهان تداوم این پروسه کاری اند.

قویاش باشنده ولسوالی مردیان ولایت جوزجان می‌گوید که یک‌سال قبل به دلیل جنگ و ناامنی از قریه فروک قلعه  ولسوالی مردیان با خانواده اش به شهرشبرغان پناه آورده است.

وی اکنون در این سرمای زمستان در زیر خیمه زنده‌گی می‌کند و از بیکاری رنج می‌برد، افزود:« فقط به اثر کمک‌های  خیریه  برخی از نهاد ها و موسسات من و خانواده ام زنده مانده ایم، هیچ روزنه امیدی برای من و خانواده ام باقی نمانده تا امرار حیات  کنیم.»

موصوف سردی هوا و نداشتن مواد سوخت را یکی از مشکلات اساسی بیجاشده‌ها در این شهر عنوان کرد و از موسسات خیریه تقاضا کرد که برای آنان مواد سوخت نیز مساعدت نمایند.

در همین حال اوراض مردی دیگری که باشنده ولسوالی درزاب ولایت جوزجان، است گفت:«از کمک‌های توزیع شده بنیاد المصطفی خوشحالم، چون می‌توانیم با این مواد چند روزی گذاره کنیم .»

او درحالی که می‌گفت درحال حاضر هیچ وسیله جهت گرم کردن خیمه خود ندارد، علاوه کرد :« موسسات امداد رسان باید ما خانواده های فقیر را از یاد نبرند، چون ما با امکانات خیلی محدود در زیر خیمه ها در نزدیکی پل خراسان زنده گی میکنیم، هیچ چیزی برای گرم کردن نداریم، اگر مواد سوخت برای ما کمک شود، بهتر می‌شود.»

وی ابراز امیدواری کرد تا مجامع امداد رسان برنامه های بزرگتری در قسمت احیای خانه های بیجا شده گان نیز رویدست گیرند.

در شهرشبرغان اکنون نیز حدود دوهزار خانواده متضرر از جنگ زیست دارند که نسبت نداشتن سرپناه نمی‌توانند به روستا های شان  برگردند.

Views: 82

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر