زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

استرالیا به ۱۵هزار پناهجوی افغان پناهنده‌گی می‌دهد

استرالیا به ۱۵هزار پناهجوی افغان پناهنده‌گی می‌دهد

author avatar
22 Jan 2022 - 12:12
استرالیا به ۱۵هزار پناهجوی افغان پناهنده‌گی می‌دهد
author avatar
22 Jan 2022 - 12:12

کابل (پژواک، ۲ دلو ۱۴۰۰): دولت استرالیا اعلام کرده که برای انجام تعهداتش در قبال کمک به مردم افغانستان، این کشور طی چهار سال آینده، دستکم به ۱۵ هزار شهروند افغانستان، پناهنده‌گی می‌دهد.

الکس هاوک، وزیر مهاجرت استرالیا، روز جمعه، اول  دلو اعلام کرده که این اقدام به هدف انجام تعهدات استرالیا برای رسیده‌گی به وضعیت بشردوستانۀ جاری در افغانستان است که اعطای پناهنده‌گی به شهروندان افغانستان را از سه هزار به ۱۵ هزار مورد، افزایش داده‌است.

پیش از این، وزارت مهاجرت استرالیا در ماه اگست، دستکم سه هزار مکان را به پناهنده‌گان افغانستان اختصاص داده بود.

به گفتۀ هاوک، در حال حاضر، وزارت امورداخلۀ استرالیا، حدود ۳۲ هزار و ۵۰۰ درخواست را در قالب برنامۀ بشردوستانه از شهروندان افغانستان دریافت کرده که همراه با خانواده‌های ‌شان به ۱۴۵ هزار تن می‌رسد، اما او خاطر نشان می‌سازد که اولویت برای کسانی‌ است که با ارتش استرالیا کار کرده باشد و همچنان زنان، دختران و اقلیت‌هایی اند که در معرض خطر باشند.

این وزارت تأکید کرده که تیم‌های اختصاصی برای رسیده‌گی به درخواست‌های بی‌سابقۀ مهاجران ایجاد شده تا موارد دارای اولویت را بررسی و به آن‌ها رسیده‌گی کنند.

وزیر مهاجرت استرالیا همچنان تصریح می‌کند که در عملیات تخلیۀ نجات بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ مهاجر افغان به استرالیا آورده شده‌اند که روند اسکان آن‌ها ادامه دارد.

Views: 160

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر