زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برای صدها خانوادۀ نیازمند در جوزجان، موادغذایی و غیرغذایی توزیع شد

برای صدها خانوادۀ نیازمند در جوزجان، موادغذایی و غیرغذایی توزیع شد

author avatar
27 Jan 2022 - 11:58
برای صدها خانوادۀ نیازمند در جوزجان، موادغذایی و غیرغذایی توزیع شد
author avatar
27 Jan 2022 - 11:58

شبرغان (پژواک، ۷ دلو ۱۴۰۰): ریاست زراعت ولایت جوزجان در حالی از آغاز روند توزیع مواد غذایی و غیرغذایی  برای ۱۲۵۰ خانوادۀ  نیازمند در شهر شبرغان خبر می‌دهد که برخی افراد ادعا داشتند که پروسۀ توزیع این مواد، غیرعادلانه است.

قاری عبادالله انصار رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت جوزجان به آژانس خبری پژواک گفت، این کمک‌ها که از جانب کشور آلمان فراهم شده، شامل ۱۵۰ کیلوگرام آرد، ۵۰ کیلوگرام برنج، ۲۸ کیلوگرام لوبیا، ۱۰ کیلوگرام شکر، ۱۰ لیتر روغن، ۲ کیلوگرام نمک و یک بستۀ صحی برای هر خانواده می‌باشد.

او افزود که ارزش مالی این کمک‌ها به بیش از ۱۴۳ هزار دالر امریکایی می‌رسد که امروز عملآ روند توزیع آن آغاز گردید و برای دو روز دیگر ادامه خواهد داشت .

 انصار می‌افزاید: «کمک‌های فراهم‌شده برای معیشت خانواده‌های نیازمند موثر است و ما از مجامع و کشورهای امدادرسان می‌خواهیم که با درنظرداشت مشکلات اقتصادی مردم، آن را افزایش دهند.»

اما محمدمراد یکی از باشنده‌گان ولسوالی درزاب ولایت جوزجان که نسبت جنگ‌های گذشته، خانۀ خود را از دست داده و از سه سال به اینسو در شهر شبرغان زنده‌گی می‌کند، می‌گوید: «در قسمت توزیع مواد مسؤولین اصل انصاف را در نظر نمی‌گیرند. افرادی هستند که دو سه بار کمک‌های خوراکی و غیرخوراکی دریافت کرده‌اند، ولی خانواده‌هایی هم هستند که اصلاً تاکنون شامل پروسۀ توزیع کمک‌ها نشده‌اند.»

او افزود: «آرزومندم تا آن‌عده افرادی که در این بخش مسؤولیت دارند، یکبار سر خود را به گریبان خود کرده در قسمت توزیع مواد انصاف را در نظر بگیرند و خانواده‌های نیازمند را شناسایی و بعد مواد لازمه را برای شان توزیع نمایند.»

اما رئیس زراعت می‌گوید، کمک‌های فراهم شده همیشه بر مبنای یک سروی دقیق برای خانواده‌های نیازمند توزیع می‌گردد.

محمدآصف یکی از باشنده‌گان شهر شبرغان می‌گوید: «کمک‌های صورت گرفته برای ما در شرایط حساس کنونی به مثابۀ آب حیات است.»

او که پیشۀ دهقانی دارد، می‌گوید که درسال روان کشت و زراعت او نسبت خشکسالی شدیداً متضرر شده بود و این کمک برای شان بسیار خوب شد.

 او افزود: «آرزومندم که سلسلۀ توزیع این کمک‌ها به نیازمندان ادامه پیدا کند» .

موصوف علاوه کرد، چون مردم در ولایت جوزجان متضرر از پدیدۀ جنگ و خشکسالی اند، بنابراین، برای مدتی به کمک‌های مواد خوراکی ضرورت دارند.

این در حالی است که هفتۀ گذشته نیز ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت جوزجان برای ۳۰۰ صد تن از زارعان متضرر از پدیدۀ خشکسالی، یک مقدار پول نقد توزیع نموده بود.

Views: 39

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر