زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قرارداد توسعه سب ستیشن نورالجهاد امضا شد

قرارداد توسعه سب ستیشن نورالجهاد امضا شد

author avatar
28 Jan 2022 - 10:38
قرارداد توسعه سب ستیشن نورالجهاد امضا شد
author avatar
28 Jan 2022 - 10:38

کابل (پژواک، ۸ دلو ۱۴۰۰): شرکت برشنا قرارداد توسعه سب ستیشن نورالجهاد را از ظرفیت ۱۱۰ به ۲۲۰ کیلوولت با شرکت ترکمن انرگو امضا کرد.

در خبرنامه ای که از سوی این شرکت به نشر رسیده، آمده است که مذاکرات چهار روزه میان هیئت‌های شرکت برشنا، کشور ترکمنستان و کمپنی ترکی چالیک موفقانه با پایان رسید.

منبع افزوده است که همچنان پروتوکول سه‌جانبه در راستای بهبود سکتور انرژی بین افغانستان، ترکمنستان و کمپنی چالیک به‌امضا رسید.

منبع می نویسد که حافظ محمد امین رئیس عمومی اجرائیوی د افغانستان برشنا شرکت با حضور ملا عبداللطیف منصور سرپرست وزیر انرژی و آب، قرار داد توسعه سب ستیشن نورالجهاد را از ظرفیت ۱۱۰ به ۲۲۰ کیلوولت با شرکت ترکمن انرگو امضا کرد.

قابل ذکر است که سب ستیشن نورالجهاد در ولایت هرات موقعیت دارد.

حافظ محمد امین از نمایندگان کمپنی ترکی چالیک و هیئت کشور ترکمنستان بابت تشریف‌آوری‌شان به افغانستان سپاسگزاری نموده و پیرامون شماری از پروژه‌های مهم با تیم‌های تخنیکی شرکت برشنا بحث‌های مفصل نمودند.

ملا عبداللطیف منصور سرپرست وزیر انرژی و آب از هیئت‌های کشور ترکمنستان و کمپنی ترکی چالیک اظهار سپاسگزاری نموده و افزود که کشور ترکمنستان همواره نیت خوب نسبت به افغانستان داشته و نیز پالیسی خوبی در این راستا دارد.

موصوف در مورد همکاری‌های دوامدار در آینده میان دو کشور، اظهار امیدواری نموده و تقاضای عملی سازی پروژه‌های اقتصادی بیشتر در افغانستان از سوی کشور ترکمنستان را نمود.

مراد آرتیکوف رئیس پروژه‌های جهانی ترکمنستان برای افغانستان و پاکستان مذاکرات چند روز گذشته میان سه طرف را مؤثر و سازنده  خواند.

همچنین در مورد پروژه تاپ (پروژه لین انتقالی برق ۵۰۰ کیلوولت ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان) نیز بحث‌های همه جانبه صورت گرفت.

در خبرنامه آمده است که در ادامه از سوی رهبری د افغانستان برشنا شرکت و سرپرست وزیر انرژی و آب تأکید شد که کار لین ۵۰۰ کیلوولت شبرغان – دشت الوان باید هرچه زودتر تکمیل گردد تا بتوانیم برق را مطمئن از ترکمنستان به کابل و سایر ولایات انتقال دهیم.

بر بنیاد معلومات خبرنامه، این مذاکرات به روز دوشنبه هفته جاری آغاز و روز گذشته (پنجشنبه) با امضای قرار داد توسعه سب ستیشن نورالجهاد و امضای پروتوکول سه‌جانبه میان افغانستان، ترکمنستان و کمپنی چالیک به پایان رسید.

Views: 620

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر