زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

فرقۀ نظامی جدید تحت نام «عمر ثالث» در بدخشان ایجاد شد

فرقۀ نظامی جدید تحت نام «عمر ثالث» در بدخشان ایجاد شد

author avatar
14 Feb 2022 - 17:22
فرقۀ نظامی جدید تحت نام «عمر ثالث» در بدخشان ایجاد شد
author avatar
14 Feb 2022 - 17:22

فیض‌آباد (پژواک، ۲۵ دلو ۱۴۰۰): یک فرقۀ نظامی تحت نام «عمر ثالث» به اساس پيشنهاد وزارت دفاع ملی و منظوری مقام عالی رهبری حکومت در بدخشان، ایجاد و مسؤولین آن رسماً معرفی شدند.

ملا حافظ‌ الدین عقاب به حیث قوماندان این فرقه توسط قاری فصیح‌الدین فطرت لوی‌درستیز وزارت دفاع ملی طی محفلی در شهر فیض‌آباد مرکز ولایت بدخشان با حضورداشت والی، قوماندان‌امنیه و سایر مسؤولین بلندرتبۀ ملکی و نظامی این ولایت، معرفی شد.

معزالدین احمدی رئیس اطلاعات و فرهنگ بدخشان می‌گوید که بعد از ظهر امروز ملا حافظ الدین عقاب به حیث قوماندان، مولوی محبوب‌الله حامد به حیث رئیس ارکان و مولوی عبدالرحمن عمار به حیث معاون فرقۀ «عمر ثالت» رسماً توسط قاری فصیح‌الدین فطرت لوی‌درستیز وزارت دفاع ملی به مقام‌های محلی ولایت بدخشان، معرفی گردیدند.

ملا حافظ الدین عقاب قبل از سقوط نظام جمهوریت، سمت قوماندان نظامی یا امنیۀ بدخشان را برعهده داشت که با ایجاد حکومت سرپرست، به حیث رئیس مؤسسات یا انکشاف‌دهات این ولایت، ایفای وظیفه می‌نمود.

این در حالی است که مولوی محمدیعقوب مجاهد وزیر دفاع در سفرش به ولایت بدخشان، ارتقای لوای دوم پیاده مربوط به قول اردوی ۲۱۷ عمری مستقر در این ولایت را به فرقۀ نظامی طی سخنرانی در لوای دوم، به مردم و منسوبین ملکی و نظامی این ولایت، وعده داده بود.

Views: 288

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر