زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشنده‌گان خواجه غار: نبود راه‌های مواصلاتی معيارى، جان سه کودک و چهار زن را گرفت

باشنده‌گان خواجه غار: نبود راه‌های مواصلاتی معيارى، جان سه کودک و چهار زن را گرفت

author avatar
10 Mar 2022 - 16:03
باشنده‌گان خواجه غار: نبود راه‌های مواصلاتی معيارى، جان سه کودک و چهار زن را گرفت
author avatar
10 Mar 2022 - 16:03

تالقان (پژواک، ١٩ حوت ١٤٠٠): شمارى از باشنده‌گان ولسوالى خواجه غار ولايت تخار ادعا مي‌کنند که در چند روز اخير، به دلیل نبود راه‌های مواصلاتی معیاری، سه کودک و چهار زن جان باخته‌اند.

باشنده‌گان ولسوالی خواجه غار ولایت تخار در دیدار با رئیس سرحدات و قبایل این ولایت، از نبود راه های مواصلاتی شکایت نموده گفتند که در چند روز اخیر سه زن و چهار کودک به دلیل نبود راه های مواصلاتی معیاری، جان های خود را از دست دادند.

در همین حال، رئیس سرحدات و قبایل ولایت تخار که به هدف بررسی مشکلات مردم به ولسوالی خواجه غار سفر نموده است، می گوید: «مشکلات مردم به شمول نبود راه های مواصلاتی را جمع‌آوری نموده و با مسؤولان مرکزی در میان می‌گذارد تا اقدام برای حل این مشکلات نمایند.»

عجب گل که باشندۀ اصلی ولسوالی خواجه غار است، می گوید که در چند روز اخیر شاهد بوده که سه کودک و چهار زن به دلیل نبود راه های مواصلاتی در مسیر راه جان خود را از دست داده اند.

عجب گل می افزاید: «قریۀ ما از کلینیک صحی هشت ساعت برای پیاده روی دور است و بیشتر از یک ساعت هم با موتر، به همین خاطر در چند روز گذشته سه خانم حامله هنگامی که به کلینیک صحی مراجعه می‌کردند، به دلیل فشار راه  طولانی و صعب‌العبور و نبود امکانات صحی جان دادند؛ همچنان شاهد بودم که چهار کودک نیز در این مسیر تا رسیدن به کلینیک صحی جان دادند.»

عجب گل از مسؤولان حکومتی می خواهد که در این راستا اقدام کنند تا شاهد قربانی بیشتر مردم در این مسیرها نباشند.

محمدگل که از باشنده گان ديگر این ولسوالی می باشد نیز می گوید که در ٢٠ سال گذشته، پول های هنگفتی در افغانستان به هدف بازسازی سرازیر شد؛ اما به دلیل عدم توجه حکومت، راه های مواصلاتی آنها هنوز با خم و پیچ ها همرا می‌باشد.

او از مسؤولان حکومتى خواست که در راستای حل اين مشکلات، تلاش ورزند.

در همین حال، احمدالله احمدی رئیس سرحدات و قبایل تخار در دیدار با مردم خواجه غار اطمینان داد که مشکلات آنها را با مسؤولان بلندپایۀ حکومتى در میان می‌گذارد و تلاش خواهد کرد، تا این مشکلات به زودی حل گردد.

این در حالی است که ولسوالی خواجه غار از جملۀ پنج ولسوالی در ماورای کوکچۀ ولایت تخار به شمار می‌رود که در ٢٠ سال گذشته، مورد توجه حکومت قرار نداشت.

Views: 53

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر