زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزرای خارجۀ چین و پاکستان در مورد افغانستان صحبت کردند

وزرای خارجۀ چین و پاکستان در مورد افغانستان صحبت کردند

author avatar
22 Mar 2022 - 15:32
وزرای خارجۀ چین و پاکستان در مورد افغانستان صحبت کردند
author avatar
22 Mar 2022 - 15:32

[restrict paid=”true”]

کابل (پژواک، ۲ حمل ۱۴۰۱): شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجۀ پاکستان در دیدار با وانگ‌یی، همتای چینی خود در اسلام‌آباد بر همکاری دو کشور در مورد مسایل افغانستان تأکید کرده‌است.

به اساس اعلامیۀ وزارت خارجه پاکستان که دوشنبه اول حمل نشر شده، آمده که وزرای خارجۀ دو کشور در مورد همکاری‌های اقتصادی، امنیتی، بیماری کووید ۱۹، وضعیت جاری در اوکراین و مسایل بین‌المللی، صحبت کرده‌اند.

قریشی همچنان بر اهمیت چین در سیاست خارجی پاکستان تاکید کرده و گفته که دو کشور همیشه در مورد منافع اصلی خود و در هر مقطع حساس، از یکدیگر حمایت کرده‌اند.

در این نشست وزیر خارجۀ پاکستان به همتای چینی خود گفته که دو کشور باید به تعامل عمیق‌تر برای ارتقای صلح و ثبات در افغانستان و جلوگیری از بحران انسانی در این کشور، ادامه دهند.

وزیر خارجۀ چین قرار است، برای اولین بار در چهل‌وهشتمین اجلاس وزیران خارجۀ سازمان همکاری اسلامی شرکت کند.

گفتنی است که این نشست امروز و فردا برای دو روز، در پاکستان برگزار می‌شود و بحران بشری در افغانستان، یکی از محورهای اساسی آن است.

پاکستان برای دومین بار میزبان این نشست است؛ سازمان همکاری اسلامی چندی پیش نیز نشست ویژه‌یی را دربارۀ افغانستان در اسلام‌آباد برگزار کرده بود که در آن کشورهای اشتراک‌کننده برای کمک مالی به افغانستان، تعهد کرده بودند.

گفتنی است که سازمان همکاری اسلامی به تاریخ (۱۴ حوت) سال گذشتۀ شمسی، دفترش را در کابل بازگشایی و محمدسعید العیاش را به عنوان نمایندۀ ویژۀ این سازمان برای افغانستان تعیین کرد.

[/restrict]

Views: 13

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر