زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در قندهار ۱۷ درصد کودکان به سوءتغذیه مبتلا اند

در قندهار ۱۷ درصد کودکان به سوءتغذیه مبتلا اند

author avatar
22 Apr 2022 - 12:39
در قندهار ۱۷ درصد کودکان به سوءتغذیه مبتلا اند
author avatar
22 Apr 2022 - 12:39

[restrict paid=”true”]

قندهار (پژواک، ۲ ثور ۱۴۰۱): مقام‌های ریاست صحت عامۀ قندهار می‌گویند که ۱۷ درصد کودکان در این ولایت به سوءتغذیه مبتلا اند.

داکتر جمال‌الدین عظیمی رئیس صحت‌عامۀ قندهار با ابراز این مطلب در مراسم توزیع موادغذایی فراهم شده توسط برنامۀ جهانی غذا (WFP) افزود، این رقم در گذشته در این ولایت ۱۳ درصد بود.

این مواد غذایی در کنار آرد، روغن و دال، شامل مواد غذایی مغذی برای کودک و مادر نیز می‌باشد که برای خانواده‌های ۷۹ کودک مبتلا به سوءتغذیه در این ولایت توزیع شد.

اعظمي به آژانس خبری پژواک گفت، این خانواده‌ها، خانواده‌هایی اند که درمان کودکان شان در شفاخانۀ حوزوی میرویس صورت گرفته و در زمان معالجه ثبت و راجستر شده بودند که امروز برای شان موادغذایی توزیع شد.

به گفتۀ او، این کمک در راستای رفع سوءتغذیۀ کودکان شان مفید تمام خواهد شد.

او گفت: «بر اساس یک سروی، رقم کودکان مبتلا به سوءتغذیه در قندهار به ۱۷ درصد افزایش یافته است؛ در حالی که این رقم در گذشته ۱۳ درصد بود.»

او، جنگ‌های گذشته، مسدود بودن راه‌ها و وضعیت بد اقتصادی را از عوامل افزایش شمار واقعات سوءتغذیه در کودکان عنوان کرد.

او گفت، در همکاری با موسسات همکاری تلاش می‌کنند که از ابتلای کودکان به سوءتغذیه پیشگیری نمایند؛ هم به‌خوبی آنان را تداوی نمایند و هم موادغذایی مورد ضرورت برای شان فراهم سازند.

او می‌گوید، در این پروسه، به خانواده‌هایی در ولسوالی‌ها نیز کمک خواهد شد که از وضعیت نابسامان اقتصادی رنج می‌برند او کودکان شان به سوءتغذیه مبتلاست.

عنایت‌الله باشندۀ شهر قندهار سرپرست خانواده‌یی است که دختر خردسالش به سوءتغذیه مبتلا می‌باشد.

او به آژانس خبری پژواک گفت، به دلیل وضعیت نابسامان اقتصادی دختر خُردسالش به سوءتغذیه مبتلا شد که برای 10 روز او را در شفاخانۀ میرویس بستر کرده بود او در حال حاضر وضعیت ضحی اش اطمینان بخش است.

او با ابراز خرسندی از کمک موادغذایی برنامۀ جهانی غذا گفت: «ما به شدت فقیر هستیم؛ کار و روزگار نداریم؛ روزها غذایی برای خوراک نمی‌داشته باشیم؛ بنابراین دختر خُردسال ام همواره بیمار می‌بود؛ مادرش شیر نداشت؛ توانایی خرید شیر از بازار را نداشتم؛ در نهایت اورا در شفاخانۀ میرویس بستر کردم؛ اکنون شکر است وضعیت اش خوب می‌باشد.»

شاه محمد باشندۀ دیگر قندهار است که چندی قبل کودک مبتلا به سوءتغذیه اش را در شفاخانۀ میرویس بستر کرده بود و اکنون کمک موادغذایی را دریافت کرد.

او نیز به پژواک گفت، از چند ماه به اینسو بیکار است؛ از اینرو نمی‌تواند مواد غذایی کافی برای اعضای خانواده و کودکش فراهم کند.

او افزود :«بېکار هستم؛ توانایی فراهم سازی شیر و موادغذایی را برای کودکم ندارم؛ تشکر از این افراد که با ما کمک کرد.»

در قندهار در حالی از افزایش رقم کودکان مبتلا به سوءتغذیه خبر داده می‌شود که اکثر باشنده‌گان این ولایت همانند ولایات دیگر از فقر و غربت رنج می‌برند.

[/restrict]

 

Views: 27

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر