زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

گردشگری در غزنی بار دیگر رونق یافته‌است

گردشگری در غزنی بار دیگر رونق یافته‌است

[restrict paid=”true”]

غزنی (پژواک، ۹ جوزا ۱۴۰۱): ریاست اطلاعات و فرهنگ غزنی می‌گوید، اخیراً تعداد گردشگران داخلی و خارجی در این ولایت افزایش یافته و توریزم در این شهر بار دیگر رونق یافته‌است.

مولوی حبیب‌الله‌ مجاهد، رئیس اطلاعات و فرهنگ غزنی گفت، این ولایت مرکزی کشور از زیبایی‌های باستانی بهره‌مند است که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته‌است.

او افزود، در هشت ماه اخیر، ۴۸۶۶ گردشگر داخلی و ۴۶ گردشگر خارجی به این ولایت سفر کرده‌اند که از آبدات تاریخی، مناطق باستانی و پارک‌های ملی این شهر دیدن نموده‌اند.

او می‌گوید، سیاحان خارجی اتباع کشورهای ترکیه، امریکا، هالند، پولند، فرانسه، مصر، چین و کشورهای همسایه می‌باشند.

او به عنوان مثال از امریکا به «ویکترو» و از هالند به «پیتر» اشاره کرد که هفتۀ گذشته به غزنی سفر کرده بودند و از اماکن باستانی و بناهای مختلف این ولایت از نزدیک دیدن کردند.

او از تأمین امنیت کامل در این ولایت اطمینان داده گفت، هر کس می‌تواند با خیال راحت به این ولایت سفر کند.

آغامحمد خوشه‌زاده مدیر موزیم غزنی نیز به پژواک گفت، این ولایت اخیراً گردشگران زیادی را به خود جلب کرده‌است.

او می‌افزاید، گردشگرانی که به این ولایت سفر کردند، علاوه به سایر مناطق تاریخی و باستانی، از موزیم غزنی نیز دیدار کرده‌اند.

به بیان او، در موزیم غزنی هزاران اثر مربوط به دوران پیش از اسلام و پس از اسلام (باختری‌ها، کوشانیان‌ها، غزنوی‌ها، غوری‌ها، ساسانی‌ها وغیره…) موجود است.

او آثار یادشده را ظروف سنگی، فلزی، سفالی، کاشی و مسی یاد کرده که قدامت شماری از آن‌ها تا ۲۵۰۰  سال می‌رسد.

گردشگرانی که به غزنی سفر کرده‌اند، می‌گویند، این ولایت دارای آبدات تاریخی، اماکن باستانی و زیارتگاه‌های فراوان است که توجه آن‌ها را به خود جلب کرده‌است.

عبدالباری – که از ولایت نیمروز به هدف گردشگری به این ولایت آمده، به پژواک گفت: «در گذشته امنیت نبود، گردش و سفر از یک منطقه به منطقۀ دیگر دشوار بود؛ اما اکنون که امنیت تأمین شده، هر شخص می‌تواند با خیال آرام به ولایت‌های مختلف سفر کند.»

او افزود، از سفر به این ولایت خرسند است و تاکنون از مناطق زیاد تاریخی دیدن کرده‌است.

از سوی دیگر، باشنده‌گان غزنی خرسند اند که با رشد صنعت سیاحت و ​​توریزم، اقتصاد آن‌ها نیز رشد کرده و زنده‌گی شان بهتر خواهد شد.

نظرمحمد باشندۀ شهر غزنی به آژانس پژواک گفت، حکومت باید تسهیلات بیشتر را در این ولایت فراهم کند؛ سرک‌های تخریب شده به دلیل جنگ را بازسازی کند و پروژه‌های انکشافی دیگر را تطبیق کند، تا گردشگران بیشتر به این ولایت جذب شوند.

غزنی دارای آبدات تاریخی، آثار و محلات باستانی و اماکن تفریحی فراوانی است که مؤرخان و باستانشناسان جهان در آثار شان از آن‌ یادآوری کرده‌اند.

از این جمله یکی هم دشت ناور این ولایت است که در حکومت گذشته به عنوان پارک ملی نام‌گذاری شد.

[/restrict]

Views: 87

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر