زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۲۰۰ کودک در دو ماه گذشته در غور به سوءتغذیه مبتلا شده و ۸ تن جان باخته‌اند

۲۰۰ کودک در دو ماه گذشته در غور به سوءتغذیه مبتلا شده و ۸ تن جان باخته‌اند

author avatar
16 Jun 2022 - 12:08
۲۰۰ کودک در دو ماه گذشته در غور به سوءتغذیه مبتلا شده و ۸ تن جان باخته‌اند
author avatar
16 Jun 2022 - 12:08

فیروزکوه (پژواک، ۲۶ جوزا ۱۴۰۱): شماری از خانواده‌های اطفالی‌ که به سوء‌تغذیه مواجه‌اند، فقر، ناداری و خشکسالی را دلایل عمدۀ مصاب‌‌ شدن اطفال‌ شان به این بیماری می‌دانند و از حکومت و موسسات خیریه خواهان کمک در این زمینه شدند.

حسام‌الدین که طفل یکی از خویشاوندان خود را برای تدوای به شفاخانۀ ولایتی غور آورده به آژانس خبری پژواک گفت: «این طفل شش‌ماه می‌شود که سوءتغذیه شده و در این مدت حتی توان تداوی او را هم نه‌داشته ‌اند.»

به گفتۀ او، مشکلات اقتصادی و فقر باعث سوءتغذیه این کودک شده است.

ریزه‌گل از دیگر پایواز که طفل خود را به شفاخانه آورده می‌گوید که وضعیت بدی اقتصادی و عدم توانایی خرید غذای درست باعث شده تا طفلش به سوء‌تغذیه مبتلا شود.

خانواده‌های که اطفال‌شان به این بیماری مبتلا هستند، از دولت و نهادهای مسؤول می‌خواهند تا آنان را یاری رسانده و به صحت اطفال‌ شان توجه همه‌‌جانبه کنند.

از سویی، شماری از باشنده‌گان و فعالان مدنی غور از وضعیت بد کودکان ابتلا به سوء‌تغذیه در این ولایت ابراز نگرانی کرده و از دولت و موسسات می‌خواهند تا هر چه عاجل به وضعیت صحت مردم، به ویژه خانواده‌های که در دوردست‌ها زنده‌گی می‌کنند، کمک و رسیده‌گی شود.

جمعه خان یکی از فعالان مدنی غور، دلیل عمدۀ مصاب ‌شدن اطفال را به سوءتغذیه، مشکلات اقتصادی و فقر مردم می‌داند و از حکومت سرپرست می‌خواهد تا در این قسمت توجه جدی کند.

با این حال، مسؤولان صحی در شفاخانۀ ولایتی غور از افزایش کودکان مبتلا به سوءتغذیه ابراز نگرانی کرده و می‌افزایند که در ۶ ماه گذشته ۸ تن در این ولایت به دلیل ابتلا بودن به این بیماری جان باخته‌اند.

به گفتۀ عبدالاحمد نوری رئیس شفاخانۀ ولایتی غور طی ۶ ماه گذشته حدود دو صد طفل مصاب به سوءتغذیه در این شفاخانه مراجعه کرده که از این میان  ۸ تن جان‌ باخته‌است.

او تصریح می‌کند که در حال حاضر در این شفاخانه بیش از ۲۰ تن تحت تداوی قرار دارند که وضعیت دو‌ تن آن‌ها وخیم است.

Views: 31

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر