زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در ولایت‌های بدخشان و جوزجان صدها خانواده کمک‌های نقدی و موادغذایی دریافت کردند

در ولایت‌های بدخشان و جوزجان صدها خانواده کمک‌های نقدی و موادغذایی دریافت کردند

author avatar
18 Jun 2022 - 15:10
در ولایت‌های بدخشان و جوزجان صدها خانواده کمک‌های نقدی و موادغذایی دریافت کردند
author avatar
18 Jun 2022 - 15:10

شبرغان و فیض‌آباد (پژواک، ۲۸ جوزا ۱۴۰۱): منابع محلی از توزیع پول نقد برای نزدیک به ۹۰۰ خانواده در بدخشان و توزیع بسته‌های مواد غذایی برای ۲۵۰ خانواده در ولایت جوزجان خبر می‌دهند.

مولوی محمدیونس جهادمل رئیس امور مهاجرین و عودت کننده‌گان ولایت بدخشان به آژانس خبری پژواک گفت، «دفتر مجادله علیه فقر و گرسنه‌گی» زیر نظارت این ریاست، امروز برای ۸۸۱ خانوادۀ فقیر در ۴۵ قریۀ ولسوالی‌های زیباک و واخان این ولایت، پول نقد توزیع نمود.

به اساس معلومات منبع، برای هر خانوادۀ بی‌بضاعت در ولسوالی زیباک مبلغ ۸۵۰۰ افغانی و برای خانواده‌های فقیر در ولسوالی واخان، مبلغ ۹۰۰۰ افغانی توزیع گردید.

موصوف، هدف این مساعدت‌ها را مبارزه با فقر و گرسنه‌گی عنوان کرد.

نادرعلی ۴۰ ساله باشندۀ ولسوالی واخان که مصروف مالداری است می‌گوید، سال ‌جاری نسبت خشکسالی برای مواشی آنان سال خوبی نیست.

موصوف از کمک امروز قدردانی کرد و از موسسات خیریه خواستار افزایش همچو کمک‌ها شد.

به اساس یک خبر دیگر، برای 250 خانوادۀ بی‌بضاعت در ولایت جوزجان بسته‌های مواد غذایی توزیع شد.

مولوی سراج الدین، رئیس آماده‌گی مبارزه با حوادث طبیعی ولایت جوزجان به آژانس خبری پژواک گفت، مطابق یک سروی از قبل انجام شده، روند توزیع مواد غذایی برای خانواده های متضرر از خشکسالی و نیازمند امروز در مربوطات این ولایت، آغاز گردید.

وی افزود، در این دوره برای ۲۵۰ خانوادۀ مستحق ۱۰ قلم مواد غذایی شامل آرد، برنج، روغن، ماش، شکر، آش مکرونی، بسکویت، مربا و کنسرو حبوبات توزیع گردید.

او علاوه کرد، مساعدت‌های غذایی از جانب کشور قزاقستان و ازبکستان به خانواده‌های نیازمند و متضرر از خشکسالی فراهم شده بود که اکنون روند توزیع آن جریان دارد.

موصوف اضافه کرد: «سلسله جذب کمک‌های خوراکی برای خانواده‌های نیازمند از جانب ادارۀ ما جریان دارد و ما در تلاش استیم، تا با تماس با منابع امدادرسان، کمک های بیشتر خوراکی را جذب و به آن‌ها توزیع نماییم.»

عبدالغفور یکی از باشنده گان شهر شبرغان گفت: «پیشۀ دهقانی دارم و دو سال است که دار و ندار خود را بالای کشت گندم مصرف می‌کنم، ولی حاصلی گرفته  نمی‌تانم، بیش از چهار لک روپیه قرضدار شدیم و حالی هم نان خوردن ندارم؛ چون از کشت خود حاصل گرفته نتانستم.»

او مساعدت به خانواده های مستمند و زراعت پیشه را در شرایط کنونی امر لازمی ‌پنداشته و می‌افزاید، اگر وضعیت آب و هوا این‌گونه باشد و باران و برف کافی نبارد، برای سال آینده نمی‌تواند به کشت گندم مبادرت ورزد.

این مرد از منابع امدادرسان می‌خواهد که آن‌ها را برای مدت مدیدی زیر پوشش توزیع مواد غذایی قرار دهند تا از گرسنه‌گی تلف نشوند.

خیرالله باشندۀ قریۀ «منگوتی» شهر شبرغان یکی از نیازمندان دیگر گفت: «من نیز یک دهقان استم و دو سال است که از کشت گندم و جو نمیتوانم حاصلات به دست آورم.»

بربنیاد گفته‌های داملا شعیب رسالت والی ولایت جوزجان، کمک‌های کنونی با توجه به وضعیت بد اقتصادی مردم بسنده نیست و آنان تلاش دارند، تا کمک‌های بیشتری را برای نیازمندان جلب و توزیع کنند.

Views: 33

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر