زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کابینه جهت ارایۀ کمک­‌ها به آسیب دیده‌­گان زلزله نشست اضطراری برگزار کرد

کابینه جهت ارایۀ کمک­‌ها به آسیب دیده‌­گان زلزله نشست اضطراری برگزار کرد

author avatar
22 Jun 2022 - 14:32
کابینه جهت ارایۀ کمک­‌ها به آسیب دیده‌­گان زلزله نشست اضطراری برگزار کرد
author avatar
22 Jun 2022 - 14:32

[restrict paid=”true”]

کابل (پژواک، ۱ سرطان ۱۴۰۱): کابینۀ حکومت سرپرست افغانستان جهت ارایۀ کمک­‌های همه‌جانبه به آسیب دیده‌­گان زلزله در ولایات پکتیکا و خوست، نشست اضطراری را در ارگ برگزار کرد.

حدود ساعت یک و نیم شب گذشته، زلزلۀ شدیدی ولایات کابل، خوست، ننگرهار، لغمان، میدان وردک، غزنی، لوگر و برخی ولایات دیگر کشور را تکان داد.

آژانس خبری باختر نگاشته­است که در پی وقوع زلزلۀ شب گذشته در چهار ولسوالی (برمل، زیروک، نکی و گیان) ولایت پکتیکا و ولایت خوست، ۲۸۰ تن کشته و بیش از ۶۰۰ تن دیگر مجروح شده­اند.

منبع نگاشته­است که این آمار ابتدایی بوده و ممکن تغییر کند.

ذبیح­الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان در صفحۀ تویترش نگاشته­است: «امروز به رهبری الحاج ملا محمدحسن آخوند، رئیس الوزراء برای ارایۀ کمک­های همه جانبه با آسیب دیده­گان زلزله در ولایات پکتیکا و خوست، نشست اضطراری در ارگ برگزار شد.»

منبع نگاشته­است، در این نشست ضمن ابراز همدردی با زلزله زده­گان، به تمام ادارات مربوط هدایت داده شد تا هرچه عاجل تیم­های کمک رسان را به ساحه اعزام کنند.

به گفتۀ او، در این نشست تدابیر نیز در مورد کمک­های نقدی با فامیل­های کشته شده­گان و برای تداوی مجروحین روی دست گرفته شد.

همچنان در نشست کابینه هدایت داده شد که برای رساندن کمک های مواد غذایی، البسه، ادویه و سایر مواد ضروری و همچنان انتقال مجروحان از ترانسپورت هوایی و زمینی استفاده گردد.

[/restrict]

Views: 17

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر