زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت خارجه، عدم رفع تحریم بر سفرهای دو مقام افغان را بیهوده و تکرار تجارب ناکام خواند

وزارت خارجه، عدم رفع تحریم بر سفرهای دو مقام افغان را بیهوده و تکرار تجارب ناکام خواند

author avatar
22 Jun 2022 - 16:04
وزارت خارجه، عدم رفع تحریم بر سفرهای دو مقام افغان را بیهوده و تکرار تجارب ناکام خواند
author avatar
22 Jun 2022 - 16:04

[restrict paid=”true”]

کابل (پژواک اول سرطان ۱۴۰۱): وزارت خارجۀ کشور، عدم تمدید رفع تحریم بر سفر سرپرست ‌وزیر تحصیلات عالی و معین وزارت معارف را از سوی کمیتۀ تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، بیهوده و تکرار تجارب ناکام خواند.

خبرگزاری فرانسپرس دیروز (۳۱ جوزا) گزارش داده بود که کمیتۀ تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل رفع تحریم سفرهای عبدالباقی حقانی سرپرست‌وزیر تحصیلات عالی و سعیداحمد شهیدخیل معین وزارت معارف را تمدید نکرد.

در همین حال، برخی از دیپلوماتان سازمان ملل به این خبرگزاری گفته بودند که این اقدام در واکنش به ادامۀ بسته‌ماندن مکاتب دختران دوره‌های متوسطه و لیسه در افغانستان، صورت گرفته است.

 بر اساس این گزارش فرانسپرس، شورای امنیت سازمان ملل معافیت سفرهای 13 مقام دیگر امارت اسلامی را تا دو ماه دیگر تمدید کرده است.

اما در صفحۀ تویتر وزارت خارجۀ کشور در واکشن به این اقدام شورای امنیت سازمان ملل نوشته شده است: «وزارت امورخارجه، از اقدام اخیر ملل متحد مبنی بر رفع تعزیرات بالای شماری از مقامات عالی‌ رتبهٔ امارت اسلامی برای مدتی، استقبال می‌کند و برداشتن دایمی این تعزیرات را طوری که در موافقتنامۀ دوحه تعهد شده است، حق خویش می‌داند.»

منبع در ادامه نگاشته است: «امامتأسفانه تعزیرات تازه‌یی بالای دو عضو دیگر بلند‌رتبهٔ امارت اسلامی وارد گردیده است، وزارت امور خارجه اعمال چنین فشارها بالای امارت اسلامی را بیهوده و تکرار تجارب ناکام می‌داند که هیچ نتیجه‌یی در پی نخواهد داشت.»

در پایان آمده است: «امارت اسلامی از شورای امنیت ملل متحد می‌خواهد که دیگر قضاوت‌ یک‌جانبه نکند و حقوق حقهٔ مردم افغانستان را تضمین کند.»

 سال تعلیمی افغانستان در اوایل ماه حمل آغاز شد، اما حکومت سرپرست کشور در همان روز اعلام کرد که آغاز مکاتب دورۀ لیسه و متوسطۀ دختران تا امر ثانی معطل می‌باشد. هنوز هم به این مکاتب اجازۀ فعالیت داده نشده‌است، اما وزارت معارف در همان روز گفته بود، برای آغاز این مکاتب، روی یک طرحی کار جریان دارد.

[/restrict]

Views: 13

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر