زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

واشنگتن‌پست: امریکا می‌خواهد پول منجمد شدۀ افغانستان را به دور از کنترول حکومت سرپرست آزاد کند

واشنگتن‌پست: امریکا می‌خواهد پول منجمد شدۀ افغانستان را به دور از کنترول حکومت سرپرست آزاد کند

author avatar
29 Jun 2022 - 14:13
واشنگتن‌پست: امریکا می‌خواهد پول منجمد شدۀ افغانستان را به دور از کنترول حکومت سرپرست آزاد کند
author avatar
29 Jun 2022 - 14:13

اتلانتا (پژواک، ۸ سرطان ۱۴۰۱): روزنامۀ امریکایی واشنگتن‌پست خبر داده که حکومت امریکا برای آزادی دارایی‌های منجمد شدۀ افغانستان، روی طرحی کار می‌کند؛ اما حکومت سرپرست افغانستان بر آن کنترول نخواهد داشت.

این روزنامه به نقل از منابع نزدیک به حکومت امریکا گفته‌است، این اقدام به هدف کاهش بحران اقتصادی و گرسنه‌گی در افغانستان صورت گرفته‌است.

پس از خروج نیروهای امریکایی و سرنگون شدن حکومت افغانستان در اگست سال ۲۰۲۱ میلادی، امریکا هفت میلیارد دالر از ذخایر ارزی افغانستان در بانک‎‌‌های بین‌المللی را منجمد کرد.

صدای ‌امریکا برای اظهار نظر دربارۀ مقاله واشنگتن ‎پست، با شورای امنیت ملی قصرسفید و وزارت امور خارجۀ این کشور تماس گرفته، اما این اداره‌ها‎ تاکنون در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند.

این در حالی است که این ‌کامبنت کارین ‎ژان پییر، سخنگوی قصر سفید روز شنبۀ گذشته در مورد پول‎های منجمد شدۀ افغانستان گفته بود، رئیس‌جمهور جوبایدن چند ماه قبل با امضای فرمان اجرائیوی جهت نگهداری و استفاده از این ذخایر به نفع افغان‌ها، گام‌های مهمی را برداشته‎است.

منبع افزوده بود: «ما فوراً روی پرسش‌های پیچیدۀ این پول کار می‌کنیم، تا اطمینان حاصل کنیم که این “پول” به نفع طالبان نه، بلکه به نفع مردم افغانستان هزینه شود.»

این سخنگوی همچنین گفته بود، حکومت امریکا با شریکان بین‌المللی خود برای ارایۀ کمک‌های عاجل به مردم افغانستان، کار می‌کند.

شایان ذکر است، پس از زلزلۀ هفتۀ گذشته در افغانستان، حکومت سرپرست افغانستان از امریکا خواست تا دارایی‌های مسدود شدۀ افغانستان را آزاد کرده و تحریم‎های اقتصادی را لغو کند.

از سوی دیگر، ملل‎متحد گفته‌‎است، سطح بیکاری در افغانستان افزایش یافته و تا پایان سال جاری، نرخ فقر به ۹۷  درصد خواهد رسید.

پیش از این سازمان ملل‌متحد در گزارشی گفته بود که نزدیک به ۲۳ میلیون افغان با گرسنه‌گی شدید و ۹۵ درصد دیگر دچار سوءتغذیه می‎باشند.

سازمان ملل‌متحد گفته که ۱۰ میلیون کودک افغان برای زنده ماندن به کمک های فوری نیاز دارند.

Views: 24

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر