زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نشست بزرگ علما امروز کمیته‌های کاری را ایجاد و بحث‌ها را آغاز می‌کنند

نشست بزرگ علما امروز کمیته‌های کاری را ایجاد و بحث‌ها را آغاز می‌کنند

author avatar
1 Jul 2022 - 12:36
نشست بزرگ علما امروز کمیته‌های کاری را ایجاد و بحث‌ها را آغاز می‌کنند
author avatar
1 Jul 2022 - 12:36

[restrict paid=”true”]

کابل (پژواک ۱۰ سرطان ۱۴۰۱): قرار است در روز دوم «نشست بزرگ علمای افغانستان» کمیته‌های کاری ایجاد و اعضای این جرگه بحث‌ها را آغاز مى کنند.

«نشست بزرگ علمای افغانستان» روز گذشته در تالار لویه جرگه آغاز شد و به اساس معلومات منابع حکومت در این جرگه از تمام ولایت‌ها ۳۵۰۰ تن علما و بزرگان قوم اشتراک کرده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی «امارت اسلامی» روز گذشته (پنج‌شنبه) در یک نشست خبری در کابل گفت که قرار است در روز دوم علما کمیته‌های کاری ایجاد و بحث‌های خودمانی شان را آغاز ‌کنند.

به گفتۀ او این کمیته پس از بحث‌ها، نظریات شان را با دارالانشاء این نشست شریک می‌کنند.

مجاهد افزود، شنبه ۱۱ سرطان که روز آخر این نشست است، این علما یک قطعنامه را صادر خواهند کرد و به تمام مردم شریک خواهد شد.

مجاهد در مورد این که اعضای این جرگه در کمیته‌های کاری روی کدام موارد بحث خواهند کرد جزییات ارایه نکرد و گفت که اجندا این جرگه نیز از سوی علما تعیین شده است.

به اساس معلومات یک منبع دیگر، امروز در تالار لویه جرگه ۳۰ کمیته کاری ایجاد خواهد شد که در هر کمیته آن بیش از صد تن اشتراک خواهند کرد.

قابل ذکر است مولوی عبدالسلام حنفی، معاون ریاست‌الوزرا قبل از آغاز این جرگه به رسانه‌ها گفته بود که علما و بزرگان قومی افغانستان «در نشست بزرگ علمای افغانستان» پیرامون نظام اسلامی، وحدت ملی و سایر مسایل اقتصادی و اجتماعی که چگونه می‌تواند بهبود یابد بحث کرده و در این راستا تصمیم خواهند گرفت.

[/restrict]

Views: 45

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر