زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشنده‌گان جلال آباد: کارخانه‌های یخ‌سازی خودسرانه قیمت‌ها را افزایش داده اند

باشنده‌گان جلال آباد: کارخانه‌های یخ‌سازی خودسرانه قیمت‌ها را افزایش داده اند

author avatar
17 Jul 2022 - 19:44
باشنده‌گان جلال آباد: کارخانه‌های یخ‌سازی خودسرانه قیمت‌ها را افزایش داده اند
author avatar
17 Jul 2022 - 19:44

جلال آباد (پژواک، ۲۶ سرطان ۱۴۰۱): باشنده‌گان شهر جلال آباد می‌گویند، از سوی کارخانه‌های یخ‌سازی خودسرانه قیمت یخ بلنده برده شده است که شاروالی باید آن را کنترول کند.

از سوی دیگر، شاروالی جلال آباد می‌گوید، آن کارخانه‌های یخ‌سازی را مسدود نموده که به‌گونۀ خودسرانه قیمت‌ها را افزایش داده بود.

مسؤولان شاروالی جلال‌آباد می‌گویند، به فابریکه‌ها قیمت یک کُنده یخ ۴۰ افغانی تعیین شده اما شهریان می‌گویند که فابریکه‌ها اکنون یک کُنده یخ را به ۷۰ افغانی به‌فروش می‌رسانند که مردم توان خرید آن را ندارند.

عابد خان یک باشندۀ شهر جلال آباد به آژانس خبری پژواک گفت، از چند روز به اینسو قیمت یک کُنده یخ از ۴۰ به ۷۰ افغانی افزایش یافته است که اکثر مردم توانایی خرید آن را ندارند.

او می‌گوید، از یک سو گرمای شدید و از سوی دیگر بلند بردن قیمت توسط مسؤولان فابریکه‌های یخ‌سازی مردم را با مشکلات مواجه نموده اند.

سید رحیم یکی از باشنده‌گان دیگر شهر جلال آباد ‎گفت که شاروالی باید قیمت‌های یخ را کنترول کند و به کارخانه‌ها اجازه ندهد که به گونۀ خودسر قیمت یخ را بلند ببرند.

اما مالکان فابریکه‌ها پرچاوی برق و بلند بودن قیمت تیل یکی از علت‌های افزایش قیمت یخ میدانند.

نجیب‌الله منشی در یکی از فابریکه‌های یخ‌سازی  در شهر جلال آباد می‌گوید، پرچاوی برق و قیمت بلند تیل سبب شده که تولید یخ هزینۀ بیشتر بردارد و آنها مجبور اند قیمت‌ها را افزایش دهند.

او افزود: «قبل از ایام عید سعید اضحی به کارخانه‌های یخ‌سازی در شهر جلال آباد قیمت یک کُنده یخ از سوی شاروالی ۶۰ افغانی تعیین گردید، اما پس از عید اضحی قیمت یک کُنده یخ ۳۵ افغانی داده شده که به این قیمت برای ما چیزی نمی ماند؛ زیرا که برای ما یک کُنده یخ به ۴۵ افغانی تمام می‌شود.»

اما بختی جان مراد سخنگوی شاروالی جلال آباد به پژواک گفت، برخی فابریکه‌ها به دلیلی بسته شده است که خود سرانه قیمت‌ها را بلند برده است.

او می‎افزاید: «تا زمانیکه مسؤولان فابریکه‌های تولید یخ مطابق نرخنامه‌ تعهد نه سپارند، فابریکه‌های مسدود شده باز نمی شود و اگر دیگران نیز تخلف کنند، فابریکه‌های شان بسته خواهد شد.»

قابل یادآوری است که اکنون در شهر جلال آباد ده‌ها فابریکه یخ‌سازی فعالیت می‌کنند.

Views: 13

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر