زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشنده‌گان ولسوالی خواجه غار ولایت تخار، از نبود امکانات صحی شکایت دارند

باشنده‌گان ولسوالی خواجه غار ولایت تخار، از نبود امکانات صحی شکایت دارند

author avatar
27 Jul 2022 - 15:50
باشنده‌گان ولسوالی خواجه غار ولایت تخار، از نبود امکانات صحی شکایت دارند
author avatar
27 Jul 2022 - 15:50

تالقان (پژواک ۵ اسد، ۱۴۰۱): شماری از باشنده‌گان ولسوالی خواجه غار ولایت تخار که در ۲۰ سال پسین به دلیل قرار داشتن در میدان جنگ و درگیری‌ها از همه امکانات محروم بودند، اکنون از نبود امکانات صحی شکایت دارند.

آنان ادعا می‌کنند، در کنار افزایش مشکلات اقتصادی، مریضی‌های فصلی نیز به اوج خود رسیده است؛ اما هنگامی که به مراکز صحی در این ولسوالی مراجعه می‌کنند، بدون ادویه و رسیده‌گی از سوی مسؤولان رخصت می‌شوند.

محمد نادر باشندۀ این ولسوالی می‌باشد، او می‌گوید که کیلومترها فاصله را طی کرده تا به مراکز صحی برسد؛ اما از نبود ادویه و امکانات در مرکز صحی این ولسوالی به شدت انتقاد می کند.

موصوف می‌افزاید، در کنار فقر اقتصادی، مریضی‌های موسومی در میان مردم به اوج خود رسیده است، حکومت باید برای حل مشکلات مریض‌داران توجه کند.

امان‌الله از دیگر باشنده‌گان این ولسوالی می‌گوید، در مراکز صحی این ولسوالی نه امکانات به شمول ادویه وجود دارد و نه هم مسؤولان صحی برای افرادی که مریض دارند، توجه می‌کند.

وی علاوه کرد، ساعت‌ها زیر شدت گرمی هوا انتظار می‌مانند، تا نوبت برای شان برسد و نزد داکتر مراجعه کنند؛ اما هنگامی که معاینه شد، داکتران موجود نسخه می‌دهند، تا ادویه را از دواخانه‌های شخصی خریداری کنند که برای او به دلیل مشکلات اقتصادی، امکان پذیر نیست.

در همین حال، زبیده که در مرکز صحی ولسوالی خواجه غار داکتر می‌باشد، می‌گوید: «مسؤولان ریاست صحت عامه به دلیل این‌که این ولسوالی دور دست است، امکانات بیشتر به دسترسی ما قرار نمی‌دهد و ادویۀ لازم برای پاسخ‌گویی به مریضان نیز در این مرکز صحی وجود ندارد. »

اما داکتر عبدالقهار رئيس صحت عامۀ تخار این ادعاها را رد کرده، افزایش مریضی‌های فصلی را از دلایل می‌داند که مراکز صحی در این ولایت گاهی با کمبود ادویه مواجه می‌شوند.

Views: 83

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر