زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صدها خانواده در جوزجان کمک نقدی دریافت کردند

صدها خانواده در جوزجان کمک نقدی دریافت کردند

author avatar
1 Aug 2022 - 19:03
صدها خانواده در جوزجان کمک نقدی دریافت کردند
author avatar
1 Aug 2022 - 19:03

جوزجان (پژواک، ۱۰ اسد ۱۴۰۱): کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌‌گان برای بیش از ۵۰۰ خانواده در جوزجان پول نقد توزیع کرد.

عبدالقیوم نظری، رئیس امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان ولایت جوزجان گفت که خانواده‌های مستحق و نیازمند قبلآ بر اساس یک سروی مشخص گردیده بودند و امروز (۱۰ اسد) پروسۀ توزیع پول به آن‌ها آغاز گردید.

به گفتۀ او، خانواده‌هایی که زیر پوشش این برنامۀ مساعدتی قرار گرفته‌اند، خانواده‌هایی‌ می‌باشند که سال‌ها پیش به دلیل پدیدۀ جنگ از ولسوالی‌های قوش‌تیپه، درزاب، آقچه و منگجک به ایران و پاکستان مهاجرت کرده بودند.

نظری می‌گوید، سهم هر خانواده از این کمک‌ها ۴۲۰ دالر امریکایی است که امروز از آن مستفید شدند.

نظری می‌افزاید، این خانواده‌ها برای دومین باری است که کمک نقدی دریافت می‌کنند، چندی قبل نیز با در نظر داشت مشکلات اقتصادی به آن‌ها‌، کمک‌های نقدی صورت گرفته بود.

عبدالحمید یکتن از باشنده گان ولسوالی آقچه که مدت سه سال در ایران مهاجر بود، می‌گوید: «با این پول مایحتاج زنده‌‌گی خود و خانواده هشت نفری ما را تامین می‌کنم.»

او افزود: «نسبت جنگ و ناامنی ها مجبور به ترک خانه و محلۀ خود شده بودم و حدود چهار ماه می‌شود که دوباره به خانه خود برگشته‌ام.»

او که در حال حاضر بیکار است، از موسسات بین‌المللی می‌خواهد تا برای آن‌ها زمینۀ کار را مساعد کند.

در همین حال، نظر محمد از باشنده‌گان ولسوالی درزاب می‌گوید، اگر کمک‌های موسسات امداد رسان نباشد، با مشکلات مالی مواجه خواهند شد.

او گفت، هفت ماه پیش وقتی از پاکستان دوباره به ولسوالی درزاب برگشت، کار زراعتی خود را از سر گرفت که نسبت عدم بارنده‌گی نتوانست از کشت خود حاصل بگیرد. چون در اینجا به جز از کشت للمی کشت آبی وجود ندارد.

موصوف نیز از نهاد‌های بین‌المللی خواست تا به کسانی که ناتوان اند، بیشتر کمک کند.

با این حال، ریاست امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان می‌گوید، دو هفته قبل برای سه صد خانواده عودت‌کننده از خارج کشور، گاو شیری با یک گوساله  توزیع شده بود، تا آن‌ها برای تامین معیشت ‌شان از آن استفاده نمایند.

Views: 26

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر