زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ریاست پاسپورت: بیش از سه میلیون جلد پاسپورت در حال چاپ می‌باشد

ریاست پاسپورت: بیش از سه میلیون جلد پاسپورت در حال چاپ می‌باشد

author avatar
23 Aug 2022 - 14:39
ریاست پاسپورت: بیش از سه میلیون جلد پاسپورت در حال چاپ می‌باشد
author avatar
23 Aug 2022 - 14:39

کابل (پژواک، اول سنبله ۱۴۰۱): ریاست پاسپورت، از توزیع بیش از ۷۱۴ هزار جلد پاسپورت و جمع‌آوری بیش از ۴ میلیارد افغانی عواید از این مدرک خبرداده می‌گوید، تا یک‌ماه آینده توزیع پاسپورت را از چهار هزار جلد به ۱۰ هزار جلد در روز افزایش می‌دهد.

شیرشاه قریشی معاون ریاست عمومی پاسپورت، امروز (اول سنبله) در نشست «حساب‌دهی دولت به ملت» در کابل، در مورد کارکردها و دستاورد‌های یک‌ سال گذشتۀ این اداره به خبرنگاران معلومات ارایه نمود.

وی می‌گوید، در یک سال گذشته ۷۱۴۳۳۷ جلد پاسپورت کمپیوتری از طریق فورم آنلاین و آفلاین برای متقاضیان توزیع گردیده و از این مدرک مبلغ ۴۰۵۵۵۸۲۲۵۰ افغانی عواید تحویل بانک شده‌است.

موصوف گفت، در این مدت ۱۵۰هزار متقاضی پاسپورت درخواست داده‌اند.

به اساس معلومات منبع، در یک سال گذشته به تعداد ۴۱۷۱ جلد پاسپورت تمدید برای ویزه اجرا گردیده که از این مدرک مبلغ ۸۸۵۲۳۵ دالر امریکایی و ۲۲۹۰۰ یورو عواید به خزانۀ دولت تحویل گردیده‌است.

به گفتۀ او، به همکاری وزارت‌های امور داخله، مالیه و امور خارجه قرارداد ۳ میلیون جلد پاسپورت نهایی شده که عنقریب به دسترس حکومت قرار خواهد گرفت.

منبع اضافه کرد، دو میلیون جلد پاسپورت دیگر از سوی وزارت امور داخله پیشنهاد شده که برای مشخصات تخنیکی و سایر کارهای مربوط، به وزارت مالیه سپرده‌ شده است.

قریشی می‌گوید، آنان تا حد زیاد از فساد در این ریاست جلوگیری کرده‌اند و جعلکاران و کمیشنکاران را شناسایی و از وظایف‌ شان برکنار کرده‌اند.

او افزود :«از آغاز دوبارۀ روند صدور پاسپورت کمپیوتری به تعداد تقریباً ۳۵۰ تن افراد فساد پیشه، کمیشنکار و استفاده‌جو دستگیر و از طریق آمریت امنیت داخلی و استخبارات این ریاست، به مراجع عدلی و قضایی معرفی گردیده است.»

موصوف خاطر نشان کرد، در آیندۀ نزدیک برای شهروندان خارجی نیز خدمات تمدید ویزه به گونۀ آنلاین آغاز خواهد شد.

قریشی، تعویض پاسپورت‌های فعلی به پاسپورت‌های الکترونیکی (چپ‌دار)، انکشاف فورم آنلاین درخواست پاسپورت در سرتاسر کشور، فعال‌سازی فورم آنلاین درخواست ویزۀ اتباع خارجی و اتصال سیستم پاسپورت به «دافغانستان بانک» به منطور پرداخت آنلاین محصول پاسپورت را از برنامه‌های کاری این ریاست برای آینده خواند.

وی افزود، این ریاست در پلان دارد تا سایت پاسپورت را به چهار سایت دیگر افزایش دهند و اکنون این ریاست روزانه ۴ هزار جلد پاسپورت را توزیع می‌کند اما پلان دارند تا یک ماه دیگر آن را به ۱۰ هزار جلد برسانند.

Views: 628

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر