زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمپاین واکسین سرخکان در ننگرهار آغاز گردید

کمپاین واکسین سرخکان در ننگرهار آغاز گردید

author avatar
3 Sep 2022 - 16:21
کمپاین واکسین سرخکان در ننگرهار آغاز گردید
author avatar
3 Sep 2022 - 16:21

جلال‌آباد (پژواک، ۱۲ سنبله ۱۴۰۱): مسؤولین صحی ننگرهار می‌گویند، به منظور جلوگیری و کنترول از بیماری سرخکان، کمپاین واکسین را در این ولایت آغاز نموده‌اند.

مسؤولین می‌گویند، در ابتدا این کمپاین در ولسوالی‌های سرخ‌رود، چپرهار، حصارک و لعلپورآغاز گردیده و به ۷۲هزار کودک، واکسین سرخکان تطبیق شده است.

داکتر امیرمحمد آفتاب رئیس صحت عامۀ ننگرهار در مراسمی که به همین مناسبت امروز (۱۲ سنبله) برگزار شده بود گفت، طی  این کمپاین 72 هزار کودک در این چهار ولسوالی واکسین خواهند شد.

وی می‌گوید، اکنون نسبت به گذشته، بیماری سرخکان کنترول گردیده، اما جهت جلوگیری بهتر از آن، راه‌اندازی چنین کمپاین‌ها مهم می‌باشد.

به اساس معلومات وی، از آغاز سال جاری حدود ۶هزار کودک در ننگرهار به بیماری سرخکان مبتلا گردیده بودند که از این میان، ۴۱تن جان باخته اند.

از سوی دیگر، داکتر حکم خان مسؤول عمومی معافیت کتلوی زون شرق می‌گوید، پلان دارند که در آینده در تمام ولسوالی‌های ننگرهار کمپاین واکسین جلوگیری از بیماری سرخکان را راه‌اندازی نمایند.

مردم عام نیز از آغاز این کمپاین جهت جلوگیری از بیماری سرخکان ابراز خرسندی نموده‌اند.

نویداحمد باشندۀ شهر جلال آباد به آژانس خبری پژواک می‌گوید، این کمپاین باید در تمام ولسوالی‌ها به گونۀ یکسان راه‌اندازی شود تا این مشکل به یک‌باره‌گی حل گردد.

کارشناسان صحی به این باور اند، اگر برای جلوگیری از سرخکان اقدامات به موقع صورت گیرد، ممکن است افراد زیادی از این بیماری نجات یابند.

Views: 6

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر