زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشنده‌گان ولسوالی‌ چک‌ میدان‌وردک از کیفیت پایین شبکه‌های مخابراتی شکایت دارند

باشنده‌گان ولسوالی‌ چک‌ میدان‌وردک از کیفیت پایین شبکه‌های مخابراتی شکایت دارند

author avatar
5 Sep 2022 - 17:47
باشنده‌گان ولسوالی‌ چک‌ میدان‌وردک از کیفیت پایین شبکه‌های مخابراتی شکایت دارند
author avatar
5 Sep 2022 - 17:47

میدان‌شهر (پژواک، ۱۴ سنبله ۱۴۰۱): باشنده‌گان ولسوالی چک میدان‌وردک ادعا می‌کنند که در مناطق شان کیفیت فعالیت‌ شبکه‌های مخابراتی ضعیف می‎باشد.

ضربت‌خان باشندۀ منطقۀ «سیاه‌ناو بیک‌سمند» ولسوالی چک به آژانس خبری پژواک گفت، در منطقۀ شان فعالیت شبکه‌های مخابراتی پایین است و مردم برای برقرار کردن تماس با دیگران، به کوه‌ها و ساحات مرتفع بالا می‌شوند.

او گفت: «موبایل در خانه‌ها و مناطق هموار کار نمی‌کند، ما برای برقرار کردن تماس مجبور می‌شویم تا به کوه‌ها برویم، در آنجا به مشکلات زیاد تماس می‌گیریم.»

وی افزود، مشکل شبکه‌های مخابراتی در مناطق شان، از سال گذشته موجود است که دلیل آن نبود یا کمبود آنتن‌های این شبکه‌ها می‎باشد.

موصوف از حکومت خواست تا در مناطق شان یک سروی برای نصب کردن آنتن‌های جدید صورت گیرد و با درنظرداشت نیاز مردم، آنتن‌های جدید نصب گردد.

همایون باشندۀ «پالیزک» این منطقه از حکومت خواست تا به مشکلات مردم توجه شود و برای آنان در مکان‌های مناسب آنتن‌های جدید نصب کند.

او گفت: «شبکه‌ها به درستی کار نمی‎کند، ما برای ماه‌ها با دوستان خود تماس برقرار کرده نمی‌توانیم.»

محمود باشندۀ قریۀ «بلاق»‌ منطقۀ عربان ولسوالی چک گفت: «چند سال است که در منطقۀ ما تنها شبکه‌های ایم‌تی‌ان و اتصالات کار می‌کند و آن هم با کیفیت بسیار پایین، ما می‌خواهیم که در اینجا آنتن‌های شبکه‌های دیگر نیز فعال شده و انترنت شبکه‌های موجود هم ۳‌ جی شود.»

او افزود، اگر در منطقۀ شان سهولت انترنتی فراهم شود، بیشتر مسافران این منطقه در کشورهای دیگر با هزینۀ کم و به آسانی می‌توانند با خانواده‌های شان تماس برقرار کنند.

همچنان ملا محمدنصیر باشندۀ قریۀ «چشمۀ» منطقۀ آب‌کزار گفت، به دلیل کیفیت پایین شبکه‌های مخابراتی در منطقۀ شان، با مشکلات فراوان موجه اند.

او افزود، اکنون مردم به صورت انلاین یا توسط تیلیفون تجارت و دادستد می‌کنند اما به گفتۀ او، فعلا شبکه‌های مخابراتی در آنجا به درستی کار نمی‌کند.

موصوف گفت، حکومت باید در منطقۀ شان آنتن‌های شبکه‌های سلام، روشن و افغان بیسیم را فعال کند تا در این زمینه برای مردم سهولت‌ها فراهم شود.

اما مسؤولان ولایتی می‌گویند، در آیندۀ نزدیک آنتن‌های جدید شبکه‌های مخابراتی در تمام مناطقی که در گذشته فعالیت نداشت، نصب خواهد شد.

عطاءالله احمدی مسؤول ادارۀ اترا برای این ولایت گفت، در برخی مناطق شبکه‌های جدید را فعال ساخته و در نظر دارند که در آیندۀ نزدیک آنتن‌های شبکه‌های مخابراتی را در مناطق دیگر نیز نصب کند.

او افزود: «پلان و پالیسی ادارۀ اترا این است تا تمام مناطق کشور تحت پوشش شبکه‌ها مخابراتی قرار دهد.»

طبق معلومات ادارۀ اترا، در حال حاضر ۸۴ آنتن شبکه‌های مختلف مخابراتی در سراسر این ولایت فعالیت دارند.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر