زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ظرفیت روزانۀ توزیع و چاپ پاسپورت به چهار هزار جلد افزایش یافت

ظرفیت روزانۀ توزیع و چاپ پاسپورت به چهار هزار جلد افزایش یافت

author avatar
6 Sep 2022 - 12:28
ظرفیت روزانۀ توزیع و چاپ پاسپورت به چهار هزار جلد افزایش یافت
author avatar
6 Sep 2022 - 12:28

کابل (پژواک، ۱۵ سنبله ۱۴۰۱): ریاست عمومی پاسپورت می‌گوید که جهت ایجاد سهولت بیشتر برای متقاضیان، ظرفیت توزیع و چاپ پاسپورت را از دو هزار به چهار هزار جلد در روز افزایش داده‌است.

قبل از این ریاست پاسپورت گفته بود که روزانه حدود ۴۰۰۰ جلد پاسپورت به مردم توزیع می‌کند که از این میان دو هزار آنان، افرادی هستند که به گونۀ آنلاین ثبت‌نام کرده‌اند و بقیه افراد دولتی، بازی‌کنان، بیماران و تاجران هستند که از طریق مکتوب‌های رسمی معرفی شده‌ باشند.

آژانس خبری پژواک به‌تاریخ ۱۹ اسد گزارشی را منتشر کرد که ریاست پاسپورت روزانه ۴۰۰۰ جلد پاسپورت توزیع می‌کند، اما باز هم – به دلیل ثبت‌نام صدها هزار درخواست‎کننده- دریافت پاسپورت ماه‎ها وقت را در بر می‎گیرد.

اما نورالله پتمن سخنگوی ریاست عمومی پاسپورت امروز به آژانس خبری پژواک گفت که رهبری این ریاست برای حل مشکلات درخواست کننده‌گان پاسپورت و رسیده‌گی بهتر به آنان تصمیم گرفت که ظرفیت روزانۀ توزیع و چاپ پاسپورت از طریق خدمات آنلاین را به ۴۰۰۰ جلد افزایش دهد.

به گفتۀ او، ظرفیت توزیع و چاپ پاسپورت را در حالی افزایش می‌دهند که شماری از افراد به دلیلی که مراجعۀ دوباره شان برای طی مراحل بعدی به این ریاست زمانگیر بوده، با مشکلات مواجه بودند، اما با این تصمیم جدید از مشکلات شان کاسته و کارهای شان در مدت کم‌تر انجام خواهد شد.

موصوف در مورد اینکه که گویا با عملی‎شدن تصمیم جدید اخذ پاسپورت چند روز طول خواهد کشید، چیزی نه‎گفت، اما افزود که جهت ایجاد سهولت و برخورد نیک با متقاضیان، به مسؤولین ذیربط هدایت داده شده که در فورم‌های آنلاین سهولت‌های بیشتری را ایجاد کنند تا مردم بتوانند اسناد خود را از طریق سیستم آنلاین تکمیل و در زمان کمتری پاسپورت خود را دریافت کنند.

Views: 155

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر