زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دکانداران مارکیت زنان در شهر خوست می‌گویند، کاروبار شان نسبت به گذشته رونق یافته‌است

دکانداران مارکیت زنان در شهر خوست می‌گویند، کاروبار شان نسبت به گذشته رونق یافته‌است

author avatar
18 Sep 2022 - 17:28
دکانداران مارکیت زنان در شهر خوست می‌گویند، کاروبار شان نسبت به گذشته رونق یافته‌است
author avatar
18 Sep 2022 - 17:28

شهرخوست (پژواک، ۲۷ سنبله ۱۴۰۱): شماری از دکانداران مارکیت تجارتی ایجاد شده برای سرمایه‌گذاران زن در خوست می‌گویند، کاروبار شان نسبت به گذشته بهتر شده و تاکنون با کدام مشکل مواجه نشده‌اند.

این ماکیت تجارتی که در غرب شهر خوست در شهرک «آزادی مینه» توسط کمیتۀ بین‎المللی نجات (آی‌.آر‌.سی) در دوران حکومت گذشته در دو طبقه ایجاد گردیده، در مجموع دارای ۱۰۸ دکان و ۵۶ غرفه می‌باشد.

مسؤولان می‌گویند، همه دکانداران این مارکیت زن می‎باشند و بدون زنان به کسی دیگر اجازۀ داخل‌شدن به آن داده نمی‌شود.

عایشه یکی از این سرمایه‌گذاران است که از دو سال بدینسو در این مارکیت دوکان بنجاره و سایر وسایل مورد نیاز زنان دارد.

وی به آژانس خبری پژواک گفت، در نخست روزانه زنان انگشت‌ شمار برای خریداری مواد مورد نیاز مراجعه می‌کردند، اما در چند ماه اخیر کاروبار شان رونق یافته‌است.

موصوف افزود، روزانه تعداد زیاد از زنان از مناطق مختلف خوست به این مارکیت تجارتی مراجعه کرده و تجهیزات مورد نیازشان را خریداری می‌کنند.

وی گفت: «در این‌جان نه کدام مشکل است، نه به کسی ضرر می‎رسد؛ کار ما به خوبی جریان دارد، زنانی که به بازار رفته نمی‌توانند، می‌توانند به اینجا بیایند و سامان‎آلات را به قیمت مناسب به‎دست بیاورند.»

بی‌بی یکی از زنانی است که از منطقۀ مته‎چینی مرکز خوست به این مارکیت آمده و وسایل مورد نیاز خود را خریداری می‌کند.

وی به پژواک گفت: «زمانی که به این مارکیت میایم، هر چیز یافت می‌شود، جایی امن است و هر چیز در آن موجود می‎باشد، هیچ مرد موجود نیست، پسر ده ساله هم به داخل نمی‎ماند.»

نرگس رئیس مارکیت یادشده گفت، آن‌ها نگران بودند که این مارکیت با آمدن طالبان بسته خواهد شد، اما آن‎ها برعکس اطمینان همکاری داده و در برابر کار آنان کدام مخالفت نه‎کرده‌است.

وی گفت که هر نوع وسایل مورد نیاز زنان در این مارکیت پیدا می‌شود و مردم می‌توانند آن را از اینجا به‎دست بیاورند.

موصوف می‌گوید: «ان‌شاءالله مارکیت ما در امنیت است و به‎گونۀ خوب جریان دارد، خوب در عزت است، هیچ مشکل به ما نیست؛ سودای ما خوب است، زنان ار متون، علی‎شیر و سایر مناطق می‌آیند. زنان به گونه آزادانه به اینجا مراجعه کرده و سودا خریداری می‌کنند، هیچ مشکل موجود نیست.»

در همین حال، مولوی عبدالوهاب مدیر ناحیۀ چهارم ریاست شاروالی خوست به آژانس خبری پژواک گفت، فعالیت این مارکیت تجارتی در دوران حکومت گذشته کمرنگ بود، اما با آمدن آن‌ها رونق یافته‌است.

وی گفت، تلاش دارد تا سطح کاروبار زنان را وسعت بخشد و در این خصوص روی یک طرح نیز کار جریان دارد.

او افزود: «در ساحۀ که ما فعالیت داریم، در آن مارکیت زنان نیز است که در دوران جمهوریت گذشته ایجاد شده و فعالیت آن بسیار کمرنگ بود؛ با آمدن امارت روی آن کار آغاز کردیم، توجه بیشتر را به این مارکیت کرده‎ایم؛ زیرا که برای زنان زمینۀ کار فراهم شود.»

موصوف همچنان گفت، آن‌ها به گونۀ مکرر از مارکیت یادشده بازدید می‌کنند و اگر خانمی در زمینۀ کار شان کدام مشکل داشته باشد، در مدت کوتاه راه‌ حل برای آن پیدا می‌کنند.

Views: 28

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر