زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخی افراد استفاده‌جو شماری از باشنده‌گان فاریاب را فریب داده، پول هنگفتی را از نزد شان اخذ کرده‌است

برخی افراد استفاده‌جو شماری از باشنده‌گان فاریاب را فریب داده، پول هنگفتی را از نزد شان اخذ کرده‌است

author avatar
26 Sep 2022 - 13:26
برخی افراد استفاده‌جو شماری از باشنده‌گان فاریاب را فریب داده، پول هنگفتی را از نزد شان اخذ کرده‌است
author avatar
26 Sep 2022 - 13:26

میمنه (پژواک، ۴ میزان ۱۴۰۱): مدیریت مبارزه با جرایم جنایی فاریاب می‌گوید، برخی افراد استفاده‌جو، با استفاده از شمارۀ تماس شبکه‌های مخابراتی، برخی از باشنده‌گان این ولایت را که گویا برندۀ جایزۀ بزرگ شده اند، فریب داده پول هنگفتی را از نزد آنان گرفته‌اند.

منابع همچنان از بازداشت یک فرد در ولایت خوست که از طریق شبکه‌های اجتماعی از تعدادی زنان در ولایات فاریاب، جوزجان و هرات به بهانۀ استخدام در دفاتر و یا انتقال در خارج کشور معلومات شخصی و عکس گرفته، سپس  آنان را اذیت می‌نمود، خبر داده‌اند.

مولوی حیات الله مرادی آمر کشف و جرایم الکترونیک مدیریت مبارزه با جرایم جنایی فاریاب، به آژانس خبری پژواک گفت: «شماری از افراد فریبکار و شیاد از طریق شمارۀ تماس شبکه‌های مخابراتی برخی افراد ساده با مفکورۀ ضعیف را فریب داده با وعدۀ اعطای جوایز بزرگ، پول‌های هنگفتی را گرفته اند.»

وی افزود، فریبکاران که موقعیت شان تا حدی تثبیت گردیده، از ولایت پروان می‌باشند، از شمارۀ تیلفون‌های مختلف از نام شبکه های مخابراتی برای بعضی افراد تماس گرفته گفته اند که ۷۷۰ هزار پول نقد یا موتر، طلا و جوایز دیگر به نام شان برآمده باید مالیۀ دولت و مصارف انتقال را پرداخته، جوایز شان را به دست آورند.

موصوف افزود: «شیادان و حیله گران از مخاطبین می‌خواهند، برای مالیۀ دولت و مصرف انتقال جوایز باید کریدت کارت بپردازند؛ زیرا سیستم پول نقد را قبول نمی‌کند.»

وی علاوه کرد، بیش از ۱۰تن به او شکایت کردند که از هر تن از ۴ هزار تا ۱۳۰هزار افغانی کریدت کارت به شماره‌های مختلف انتقال داده‌اند.

به گفتۀ او، فریبکاران کریدت کارت را از بعضی‌ها از طریق «می تو یو» (انتقال پول) به دست آورده‌اند؛ بعضی ها که نمبر کارت را داده‌اند، به آن‌ها گفته‌اند، پس از شریک کردن کریدت، کارت ها را پاره کنند.

آمر کشف و جرایم الکترونیکی از مردم می‌خواهد فریب همچو افراد شیاد را نخورند.

به گفتۀ وی، آن‌ها مردی را که باشندۀ ولایت خوست است، به ارتباط فریب شماری از زنان از فاریاب، جوزجان و هرات به خاطر استخدام در وظیفه از طریق تماس تیلفونی اذیت و آزار می کرد، شناسایی و به همکاری شعبۀ آمریت الکترونیکی خوست، بازداشت کرده‌اند.

دو تن از فریب خورده‌ها که نمی خواهند نام شان در گزارش گرفته شود می‌گویند، کسانی که با آن‌ها تماس برقرار کرده بودند، گمان نمی کردند، فریب کاران باشند.

یکی از اینها که عالم دین است، گفت که به ارزش ۲۰ هزار افغانی کریدت کارت به فریبکاران سپرده است.

بازداشت شخص فریبکار

آمر کشف و جرایم الکترونیک مدیریت مبارزه با جرایم جنایی فاریاب گفت، مردی به نام امین الله باشندۀ قریۀ «خیال کوت» ولسوالی زازی میدان ولایت خوست چندی پیش خود را مسؤول دفتر(USB) معرفی کرده، برای برخی افراد در فاریاب، جوزجان و هرات تماس گرفته گفته است که اگر زنان تحصیلکرده در محل تان دنبال کار باشند، با او تماس بگیرند.

موصوف علاوه کرد، زنانی که با او تماس می‌گیرند؛ ابتدا سی وی و ۳ قطعه عکس می‌خواهد؛ سپس می‌گوید، به خاطر شناخت دقیق تر از قامت و وضعیت فزیکی شان نیز چند قطعه عکس بفرستند، تا مطمین شود که سالم اند.

منبع افزود: «وقتی شماری از زنان عکس خود را می فرستند، فرد مغرض عکس‌ها را با کمپیوتر حساس ساخته دوباره به هر کدام می فرستد و تهدید می‌کند که اگر پول ندهند، یا فلم عریان خود را نفرستند، عکس‌ها را در شبکه‌های اجتماعی پخش خواهد کرد.»

وی در ادامه اضافه کرد: «زنانی‌که عکس داده بودند، از این کار شوکه شده از ترس چیزی گفته نمی‌توانند؛ اما عده‌یی از آنان به شعبۀ ما مراجعه نموده، موضوع را شریک ساختند، تا برای شناسایی اقدام کنیم.»

مدیر کشف و جرایم الکترونیکی می‌گوید، از زنان شاکی شماره‌های فرد را گرفت، موقعیت او را از طریق دستگاه تثبیت کرد که در ولایت  خوست است، سپس با هماهنگی آمر کشف و الکترونیکی آن ولایت دستگیر و از نزدش ۱۵هزار پول از یک خانم در جوزجان و تمام اسناد و ثبوتی که از سایرین گرفته بود، به دست آوردند.

کلیپ صوتی امین الله متهم که در اختیار پژواک قرار داده شده وی اعتراف می‌کند که شماری از زنان را از طریق تماس تیلفونی به عنوان استخدام در کار و انتقال در خارج، اذیت می‌کرد.

Views: 240

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر