زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسؤولان سمنگان: یک گروپ پنج‌نفری از مخالفان مسلح به «امارت اسلامی» پیوستند

مسؤولان سمنگان: یک گروپ پنج‌نفری از مخالفان مسلح به «امارت اسلامی» پیوستند

author avatar
17 Oct 2022 - 15:38
مسؤولان سمنگان: یک گروپ پنج‌نفری از مخالفان مسلح به «امارت اسلامی» پیوستند
author avatar
17 Oct 2022 - 15:38

ایبک (پژواک، ۲۵ سنبله ۱۴۰۱): مسؤولان ولایتی سمنگان می‌گویند، یک گروه مسلح پنج نفری که از مدت یک سال به اینسو در مخالفت با «امارت اسلامی» قرار داشتند، به آن‌ها پیوسته است.

مراسمی که امروز به همین مناسبت در صحن ریاست استخبارات این ولایت برگزار شده بود، والی و برخی دیگر از مسؤولان در آن حضور داشتند.

مولوی عبدالاحد فضلی والی سمنگان گفت، این گروپ مسلح ۵ نفری از مدت یک سال به اینسو در منطقۀ «جغت» شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان در مخالفت با «امارت اسلامی» قرار داشتند که از اثر سعی تلاش مسؤولین ریاست استخبارات و بزرگان محل دست از مخالفت کشیده و امروز با «مجاهدین» پیوستند.

وی افزود، این گروپ مسلح با پنج میل اسلحه مختلف النوع که شامل  چهار میل کلاشینکوف، یک میل پپشه و مقداری از مهمات می‌باشد، نیز با خود آورده و به ارگان مربوط تسلیم داده است.

در این مراسم مولوی محمدهاشم شفیق رئیس استخبارات هم صحبت نموده گفت: «تعدادی از برادران که فریب دشمن را خورده بودند، دست از مخالفت کشیده به آغوش امارت اسلامی یکجا شدند.»

وی افزود، اشخاصی که هنوز هم آواره و خارج از کشور اند، بیایند به وطن خود و با مردم یکجا شده به پیشرفت و ترقی کشور سهیم شوند.

از سوی دیگر، قوماندان عبدالودود سرگروپ این افراد تسلیم شده، گفت: «من مدت یک سال می‌شد که در کوه ها آواره و با نظام کنونی مخالفت داشتم اما حالا فهمیدیم که مخالفت ما با امارت اسلامی  اشتباه بوده، به همین دلیل با برادران مجاهد خود یکجا شدم، تا دوستان و اعضای فامیل خود به فکر آرام زنده‌گی نمایم و دست از مخالفت برداشتم.»

قابل یادآوری است که ماه گذشته هم یک گروپ پنج نفری مسلح که در مخالفت با نظام کنونی در نقاط دوردست این ولایت فعالیت داشتند، دست از مخالفت کشیده بود.

Views: 75

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر