زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشنده‌گان برخی مناطق ولایت بدخشان از کیفیت پایین خدمات مخابراتی شکایت دارند

باشنده‌گان برخی مناطق ولایت بدخشان از کیفیت پایین خدمات مخابراتی شکایت دارند

author avatar
30 Oct 2022 - 14:20
باشنده‌گان برخی مناطق ولایت بدخشان از کیفیت پایین خدمات مخابراتی شکایت دارند
author avatar
30 Oct 2022 - 14:20

فیض‌آباد (پژواک، ۸ عقرب ۱۴۰۱): شماری باشنده‌گان ولسوالی‌های جرم، اشکاشم، شغنان و برخی نقاط دیگر بدخشان از کیفیت پایین انترنت و خدمات مخابراتی در مناطق شان شکایت دارند و از مسؤولان می‌خواهند تا در زمینۀ رفع این مشکل آنان اقدام نمایند.

نیازمحمد یک باشندۀ شهر فیض‌آباد از کیفیت پایین خدمات شرکت‌های مخابراتی و انترنتی شکایت داشته می‌گوید که اکثریت باشنده‌گان شهر فیض‌آباد و برخی ولسوالی‌ها شکایت مشابه دارند.

وی به آژانس خبری پژواک گفت که از سیم‌کارت شبکۀ روشن استفاده می‌کند و در آن انترنت نیز فعال می‌کند اما اکثراً به دلیل ضعیف بودن از آن کار گرفته نمی‌تواند.

موصوف اضافه کرد: «گاهی اوقات یک ساعت انتظار می‌کشیم که از طریق واتسپ یک پیام ما ارسال شود و یا پیامی را دریافت کنیم.»

نیازمحمد، پایین بودن خدمات مخابراتی را مشکل جدید ندانسته می‌گوید که از بسیار گذشته‌ها این مشکل وجود داشت و اکنون نیز این مشکل وجود دارد.

منبع علاوه بر مشکلات انترنتی از کیفیت پایین مکالمات صوتی نیز ابراز نگرانی نموده می‌گوید که مشکلات آنان از طریق نماینده‌گان شوراهای انکشافی قریه‌جات به ولسوالی و قوماندانی امنیه راجع گردید که سرانجام در حدود نزدیک به یک هفته فعالیت‌های شبکۀ مخابراتی روشن در ولسوالی جرم مسدود گرديد.

در همین حال، جلال‌الدین باشندۀ ولسوالی خواهان بدخشان نیر از کیفیت پاین شبکه‌های مخابراتی، به‌خصوص ام‌تی‌ان شکایت نموده می‌افزاید که برای دو دقیقه مکالمۀ صوتی و رسانیدن مطلب به جانب مقابل لازم است بیشتر از سه بار تماس گرفته و قطع شود که مطلب به جانب مقابل رسانیده شود که این خیلی جای نگرانی می‌باشد.

موصوف از ادارۀ اترا و وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی خواست که به مشکلات باشنده‌گان بدخشان رسیده‌گی نمایند.

خیرالدین خیراندیش مسؤول زون برای شبکۀ مخابراتی روشن بروز مشکلات را بعضی اوقات در سیستم و تخنیک شبکه‌های مخابراتی کشور مانند افغانستان تایید نموده می‌گوید که کار روی بهترسازی عرضۀ خدمات و کیفیت آن در ولسوالی‌های جرم، شغنان و اشکاشم جریان دارد و کمپنی روشن به هدف خدمت‌گذاری تلاش می‌ورزد خدمات بهتری را برای مردم عرضه نمایند و عارضۀ تخنیکی ولسوالی شغنان مرفوع گردیده است و کار بالای عارضۀ تخنیکی ولسوالی اشکاشم عملاً جریان دارد.

او می‌افزاید که شبکۀ مخابراتی روشن ۸۰ فیصد نفوس بدخشان را تحت پوشش مخابراتی قرار داده‌است و تلاش می‌نمایند که خدمات را به‌گونۀ معیاری فراهم سازد.

او می‌پذیرد که دلیل قطع شبکۀ روشن در ولسوالی جرم از سوی باشنده‌گان آن یک سوتفاهم بوده که به‎زودی مرفوع گردیده‌است و اکنون شبکه فعال می‌باشد و در نظر دارند در طی دو هفتۀ آینده یک سایت جدید دیگر در آن ولسوالی ایجاد نمایم تا کیفیت بهتر گردد.

او از مردم خواست که از حوصله‌مندی کار گیرند و کمپنی‌ها را بگذارند کار خود را ادامه دهند.

نمایندۀ ادارۀ اترا و ریاست مخابرات در این مورد با شریک ساختن مطلب حاضر به پاسخگویی نه‌گردیده اما معزالدین احمدی رئیس اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که پیرامون مشکلات و عدم کیفیت شبکه‌های مخابراتی با مسؤولین شرکت‌ها و مقام وزارت صحبت خواهند نمود.

Views: 39

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر