زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک باب کتابخانه به هدف یادبود از جان‌باخته‌گان مرکز آموزشی کاج در شهر کابل افتتاح شد

یک باب کتابخانه به هدف یادبود از جان‌باخته‌گان مرکز آموزشی کاج در شهر کابل افتتاح شد

کابل (پژواک، ۱۷عقرب ۱۴۰۱): چهل روز از حمله بر کورس آموزشی کاج، جایی که صدها فارغ صنف دوازدهم مصروف امتحان کانکور آزمایشی بودند؛ امروز به هدف یادبود از جان‌باخته‌گان این مرکز، کتابخانۀ دایمی با داشتن سه هزار جلد کتب درسی در منطقۀ گولایی دواخانه از مربوطات حوزۀ سوم شهر کابل، افتتاح شد.

چهل روز قبل، یک مهاجم مسلح بر کورس آموزشی «کاج» در دشت برچی شهر کابل، در صنفی که صدها تن از فارغان صنف دوازدهم در امتحان کانکور آزمایشی اشتراک داشتند، داخل شد؛ در قدم نخست بالای شاگردان شلیک کرد و بعدا خودش را منفجر ساخت که در نتیجه، ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

قابل تذکر است که گروه داعش، مسؤولیت این حمله را برعهده گرفته بود.

امروز ۱۸عقرب، کتابخانه‌یی تحت نام «کتابخانۀ عامه کاج» از سوی خالد نورا یک تن از روزنامه‌نگاران در سرک گولایی دواخانه در منطقۀ دشت برچی شهر کابل، افتتاح گردید.

خالد نورا به آژانس خبری پژواک گفت، در این کتابخانه ۳۰۰۰ جلد کتاب مختلف النوع که ۱۵۰۰ جلد را خودش و متباقی آن را طی کمپاین‌های جداگانه از ولایت‌های هرات، بلخ و منطقۀ غرب کابل جمع آوری کرده، به نمایش گذاشته است.

وی هدف از ایجاد این کتابخانه را، یادبود ازجان باخته‌گان کاج و بلند رفتن میزان مطالعه در بین جوانان خوانده گفت، جوانان می‌توانند به طور رایگان از این کتب استفاده کنند.

این در حالی است که به تاریخ یازدهم عقرب، در منطقۀ دشت برچی شهر کابل، یک نمایشگاه هنر نقاشی نیز تدویر یافته بود.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر