زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

موسسات ملی و بین‌المللی در بدخشان برای بیش از ۲۵۰۰ تن زمینۀ کار را مهیا کرده‌اند

موسسات ملی و بین‌المللی در بدخشان برای بیش از ۲۵۰۰ تن زمینۀ کار را مهیا کرده‌اند

author avatar
21 Nov 2022 - 16:26
موسسات ملی و بین‌المللی در بدخشان برای بیش از ۲۵۰۰ تن زمینۀ کار را مهیا کرده‌اند
author avatar
21 Nov 2022 - 16:26

فیض‌آباد (پژواک، ۳۰ عقرب ۱۴۰۱): مسؤولین ریاست اقتصاد بدخشان می‌گویند، ۸۵ موسسۀ ملی و بین‌المللی طی شش ماه سال جاری میلادی، در چارچوب تطبیق ۵۸۵ پروژه، برای بیش از ۲۵۰۰ تن زمینۀ کار را فراهم کرده که ۷۶۳ تن ‌شان را بانوان تشکیل می‌دهند.

مولوی نثاراحمد احمدی، معاون والی بدخشان در جلسۀ هماهنگی در سطح ولایت که ظهر امروز در شهر فیض‌آباد دایر گرديد، ضمن قدردانی از فعالیت‌های موسسات و ادارات دولتی در تطبیق برنامه‌های محوله، ازمسؤولین ادارات و موسسات خواست تا برای تطبیق هرچه بهتر پروژه‌ها تلاش کنند و مشکلات ‌‌شان را در جلسات آینده شریک سازند.

قاری عبدالباسط لطیفی، رئیس اقتصاد ولایت بدخشان گفت، طی شش ماه اول سال جاری میلادی، ۴۹ موسسۀ داخلی و ۳۶ موسسۀ خارجی که در ولایت بدخشان فعالیت می‌کنند، روند تطبیق ۵۸۵ پروژه را در هفت سکتور‌ مختلف، به هزینۀ مجموعی بیش از ۵۷ میلیون دالر امریکایی آغاز کرده که این موسسات تا هنوز تنها بیش از ۱۴میلیون دالر شان را به مصرف رسانیده‌اند؛ اما نتوانستند معیار معینۀ ‌شان را که بیشتر از نیمی از هزینۀ مجموعی را در بر می‌گیرد، پوره کنند.

او می گوید، ۳۴۴ پروژه را در بدخشان موسسات بین المللی و ۲۴۱ پروژۀ دیگر را موسسات ملی در این ولایت تطبیق می‌نمایند که در این پروژه‌ها، برای ۲۵۰۹ تن که ۷۶۳ تن‌ شان را بانوان تشکیل می‌دهند، زمینۀ کار مساعد گردیده است.

مسؤولین محلی در این جلسه از موسسات خواستند که پروژه‌های خود را در نقاط دوردست بدخشان نیز تطبیق نمایند؛ منابع شان را به طور متوازن به مصرف برسانند و نیز از فعالیت‌های خویش در اول و اخیر پروژه‌ها به سکتور مربوط گزارش ارایه کنند.

داکتر شمس علی شمس، مسؤول منطقه‌یی بنیاد آقاخان در بدخشان می‌گوید، این موسسه اولویت‌های کاری‌اش تطبیق پروژه‌ها در مناطق روستایی دشوارگذر است و همیشه در هماهنگی نهادهای مربوط فعالیت نموده است.

او از حکومت سرپرست و موسسات بین‌المللی خواست که انکشاف متوازن در تطبیق پروژه‌ها را به روستاهای نیازمند سوق دهند.

Views: 115

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر