زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک باب مسجدجامع و مدرسه در پروان به هزینۀ ۱۷۴ میلیون افغانی اعمار شد

یک باب مسجدجامع و مدرسه در پروان به هزینۀ ۱۷۴ میلیون افغانی اعمار شد

author avatar
24 Dec 2022 - 13:52
یک باب مسجدجامع و مدرسه در پروان به هزینۀ ۱۷۴ میلیون افغانی اعمار شد
author avatar
24 Dec 2022 - 13:52

چاریکار (پژواک، ۳ جدی ۱۴۰۱): یک باب مسجد در دو طبقه با گنجایش ۵۰۰ نمازگذار در یک وقت و مدرسۀ دینی در دو طبقه دارای ۱۰ اتاق درسی با گنجایش ۳۵۰ شاگرد به هزینۀ  ۱۷۴ میلیون افغانی در ولایت پروان اعمار شد.

این مسجدجامع و مدرسه در منطقۀ «چیکل» مربوط شهر چاریکار مرکز پروان از سوی یک بنیاد خیریۀ ساخته شده و امروز به بهره‌برداری سپرده شد.

محب‌الله ناصری، مسؤول «بنیاد خیریۀ ناصری» و بنیان‌گذار مدرسه و مسجد یادشده می‌گوید، این مدرسه و مسجد در مساحت پنج جریب زمین – که در محوطۀ آن یک سالون بزرگ مجالس، خوابگاه در دو طبقه که دارای ۱۶ اتاق با گنجایش ۳۰۰ شاگرد، وضوخانه و تشناب مدرن و معیاری، طعام‌خانه و ساحه سبز نیز می‌باشد – اعمار شده‌است.

وی می‌افزاید، پارکینگ وسایط در این مدرسه و مسجد نیز در نظر گرفته شده‌است.

مولوی عبیدالله امین‌زاده، والی پروان در مراسم افتتاح این مسجد و مدرسه، از این اقدام ستایش کرد و از اشخاص سرمایه‌دار خواست که در بخش آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنند.

در همین حال، مفتی شفیع‌الله صدیقی، رئیس حج و اوقاف ولایت پروان نیز در این مورد گفت: «شما نباید به اعمار یک یا دو مسجد اکتفا کنید؛ بلکه در گوشه و کنار این وطن به اعمار این چنین مکان‌ها بپردازید تا اولاد این وطن به درس و تعلیم دسترسی پیدا کنند.»

غلام رسول قرلق به نماینده‌گی از مردم محل از اعمار مدرسه و مسجد یادشده ابراز قدردانی کرده گفت: «جای نهایت خرسندی است که امروز یک مکان مشخص برای آموزش دینی برای اولاد این وطن ساخته می‌شود و باید از آن خوب‌تر استفاده کرد.»

Views: 1066

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر