زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مولوی عبدالکبیر: امارت اسلامی در تلاش است تا تعلیق تحصیل دختران را به‌زودی بردارد

مولوی عبدالکبیر: امارت اسلامی در تلاش است تا تعلیق تحصیل دختران را به‌زودی بردارد

author avatar
26 Dec 2022 - 10:45
مولوی عبدالکبیر: امارت اسلامی در تلاش است تا تعلیق تحصیل دختران را به‌زودی بردارد
author avatar
26 Dec 2022 - 10:45

کابل (پژواک، ۵ جدی ۱۴۰۱): مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزراء در دیدار با هیأت رهبری اتحادیۀ پوهنتون‌های خصوصی گفته‌است که امارت اسلامی مخالف تحصیل دختران نیست و تلاش دارد تا این تعلیق به‌زودی پایان یابد.

وزارت تحصیلات عالی به تاریخ ۲۹ ماه قوس گفت که تحصیل دختران تا امر ثانی به حالت تعلیق درآمده‌است. این تصمیم واکنش‌های ملی و بین‌المللی را در پی داشت.

این درحالی است که از ابتدای سال آموزشی جاری، فعالیت مکاتب دخترانۀ بالاتر از صنف ششم به حالت تعلیق درآمده‌است.

در خبرنامۀ مرکز رسانه‌های حکومت آمده‌است که مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزراء روز گذشته با هیأت رهبری اتحادیۀ پوهنتون‌های خصوصی به ریاست قاضی گل‌الرحمن دیدار کرد.

منبع نگاشته‌است، در این دیدار رهبری اتحادیۀ مذکور، برقراری نظام واقعی اسلامی در افغانستان را از خواسته‌های افغان‌ها یاد کرد و گفت که برای تحکیم و ثبات نظام اسلامی، آمادۀ هر نوع همکاری با امارت اسلامی می‌باشد.

آن‌ها گفته‌اند، پوهنتون‌های خصوصی در شرایط سختی برای باسواد شدن افغانستان و پیشرفت کشور در زمینۀ تحصیلات سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در خبرنامه افزوده‌ شده‌است، هیأت این اتحادیه خواستار بازگشایی دروازه‌های مکاتب و پوهنتون‌ها به روی دختران در کشور شدند و پیشنهادها و مشوره‌های خود را در این زمینه در میان گذاشتند.

منبع می‌نگارد، هیأت مذکور گفت، پس از پیروزی نظامی و سیاسی نیاز است که اکنون افغانستان در بخش‌های اقتصادی و علمی نیز به استقلال و خودکفایی واقعی دست یابد.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا در این دیدار گفته‌است، افغانستان خانۀ مشترک همه افغان‌هاست و هرکس حق اظهار نظر و مشوره دهی دارد.

او گفته‌است، امارت اسلامی مخالف تحصیل و آموزش دختران نیست، اما تلاش دارد تا این تعلیق به‌زودی پایان یابد.

طبق خبرنامه، او افزوده‌است که افغانستان در عرصه‌های مختلف به کادرهای متعهد نیاز دارد و اطمینان داده‌ که روی نظریات و مشوره‌های آنان غور خواهند کرد.

Views: 123

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر