زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت دفاع ملی به پاکستان: افغانستان بی‌صاحب نیست؛ در دفاع از کشور تجربۀ بهتری دارد

وزارت دفاع ملی به پاکستان: افغانستان بی‌صاحب نیست؛ در دفاع از کشور تجربۀ بهتری دارد

author avatar
2 Jan 2023 - 02:50
وزارت دفاع ملی به پاکستان: افغانستان بی‌صاحب نیست؛ در دفاع از کشور تجربۀ بهتری دارد
author avatar
2 Jan 2023 - 02:50

[restrict paid=”true”]

اتلانتا (پژواک، ۱۱ جدی ۱۴۰۱) : وزارت دفاع ملی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر داخله پاکستان گفته‌است که افغانستان بی‌صاحب نیست و در دفاع از کشور خود از هر کسی دیگر تجربۀ خوبتری دارد.

رانا ثناالله، وزیر داخلهٔ پاکستان در مصاحبه‌یی با تلویزیون اکسپریس‌نیوز این کشور گفته‌است که اگر کشورش از سوی گروه‌های مانند تحریک طالبان پاکستان تهدید شود، اسلام‌آباد صلاحیت قانونی دارد تا در مقابل مخفیگاه‌های شورشیان در داخل افغانستان اقدام کند.

موصوف در پاسخ به پرسشی که اگر حکومت سرپرست افغانستان در مقابل مخفیگاه‌های طالبان پاکستانی در داخل افغانستان اقدام نکند، آیا اسلام‌آباد در مقابل این گروه در داخل خاک افغانستان اقدام خواهد کرد؟ گفت که در صورت بروز چنین مشکل “ما نخست از افغانستان، ملت مسلمان و برادر خویش می‌خواهیم تا این مخفیگاه‌ها را از بین ببرد و افراد آن را به ما تسلیم کنند” اما اگر چنین اتفاق نیافتد، پاکستان اقدام خواهد کرد.

وزارت دفاع ملی افغانستان در پیوند به گفته‌های اخیر وزیر داخله پاکستان واکشی تندی نشان داده و گفته‌های اخیر وزیر داخلۀ پاکستان در بارۀ حضور تی‌تی‌پی در افغانستان و به حمله‌ی احتمالی به آنان در داخل افغانستان را تحریک‌آمیز و بی اساس دانسته‌است.

در یک اعلامیۀ که از طرف این وزارت منتشر شده آمده است، همچو ادعاها از طرف مقامات پاکستانی با آنکه مدارک و شواهد وجود که مراکز تی‌تی‌پی در داخل پاکستان هست، روابط حسنه بین دو کشور همسایه و برادر را خدشه‌دار می‌سازد.

منبع افزوده است، خواست افغانستان این است که هرگونه نگرانی و مشکلات باید از طریق تفاهم حل شود.

وزارت دفاع ملی گفته‌است: «افغانستان بی‌صاحب نیست، ما مثل همیشه برای دفاع  از تمامیت ارضی و استقلال کشور آماده دفاع هستیم و در دفاع از کشور عزیز خود از هر کسی دیگر خوب‌تر تجربه داریم.»

این بار نخست نیست که مقامات پاکستانی از راه‌اندازی حملات در داخل خاک افغانستان صحبت می‌کنند. در گذشته اردوی پاکستان چندین بار حملاتی را در داخل افغانستان در ولایات خوست، پکتیکا و کنر انجام داده‌است.

[/restrict]

Views: 145

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر