زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شماری از خانواده‌ها در سمنگان از نبود آب آشامیدنی صحی شکایت دارند

شماری از خانواده‌ها در سمنگان از نبود آب آشامیدنی صحی شکایت دارند

author avatar
17 Jan 2023 - 19:15
شماری از خانواده‌ها در سمنگان از نبود آب آشامیدنی صحی شکایت دارند
author avatar
17 Jan 2023 - 19:15

ایبک (پژواک، ۲۷ جدی ۱۴۰۱): شماری از خانواده‌ها در شهر ایبک و سایر نقاط ولایت سمنگان از نبود آب آشامیدنی صحی شکایت داشته می‌گویند که با سرد شدن هوا دسترسی به آب آشامیدنی دشوار شده و این موضوع به مشکل جدی مبدل شده‌است.

محمد ولی ۵۲ ساله باشندۀ شهر جدید کارته مجاهد شهر ایبک به آژانس خبری پژواک گفت: «از چند روز به اینسو آب آشامیدنی نداریم، گاهی از برف غرض تامین آب آشامیدنی استفاده میکنیم و گاهی هم با طی کردن بیش از یک کیلو متر راه، آب را توسط بشکه‌ها انتقال می‌دهیم که در هوای سرد برای ما بسیار مشکل است.»

وی می‌گوید، قبل از یخبندان در جویچه‌های نزدیک خانۀ شان آب جاری بود و با آغاز برف‌باری و یخبندان آب آن نیز قطع شده و تا هنوز به آب دسترسی ندارند.

موصوف افزود، زنان برف را در بشکه‌ها جابجا کرده و در زیر صندلی می‌گذارند تا آب شود و بعدا از آن به عنوان آب آشامیدنی استفاده کنند.

وی از مسوولین حکومت محلی خواست الی ختم یخبندان در مناطق شان توسط تانکر آبرسانی کنند.

نورالدین باشندۀ قریۀ خواجه محمد اسمعیل شهر ایبک- که او نیز به مشکل آب آشامیدنی مواجه است- می‌گوید، دسترسی به آب آشامیدنی در این چند روز بسیار دشوار شده.

به ګفته وی، قبلا آب را از جوی کنار خانه بدست می آورد و اکنون که تمام جوی‌ها را یخ زده، آب را  از دریا تهیه میکند و توسط بشکه‌ها انتقال میدهد.

گل آغا باشندۀ قریۀ حسن‌خیل که قبلا آب مورد نیازش را از نل آب بدست میاورد می‌گوید، اکنون که آب نل قطع شده و یخبندان است، آب مورد نیاز خود را از حوض مسجد و یا جوی آب- که در صد متری خانۀ شان واقع است- تهیه می‌کنند.

به گفتۀ وی، اگر در جوی آب نیاید در آن صورت به مشکل جدی مواجه خواهند شد.

مولوی فیض‌محمد ریحان شهردار ایبک ضمن تایید مشکلات نبود آب آشامیدنی در مناطق مسکونی به آژانس خبری پژواک گفت، این مشکل عمومی است، در تمام مناطق شهر منابع آب غیر قابل استفاده است و به یخ تبدیل شده‌است.

به گفتۀ وی، حتی او- که در شهرداری قرار دارد- نمی‌تواند از آب دست داشتۀ خود استفاده کند، چون همه جا را یخ زده‌است.

وی علاوه کرد، یخبندان باعث توقف وسایل نقلیۀ شان نیز شده و از اکثر وسایط نقلیه و تانکرهای آب خود اکنون نمی‌توانند استفاده کنند.

موصوف در مورد تقاضای مردم در عرصۀ آبرسانی به آنان گفت، در صورت که مردم از انها تقاضا بکنند، تا حد ممکن وسایط خودرا آماده و در اختیار شان قرار خواهند داد.

به گفتۀ موصوف در چند سال اخیر این سردترین زمستان در ولایت سمنگان می‌باشد که قبلا سابقه نداشت.

Views: 51

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر