زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در هشت روز گذشته ۷۰ تن در اثر سرمای شدید در افغانستان جان باخته‌اند

در هشت روز گذشته ۷۰ تن در اثر سرمای شدید در افغانستان جان باخته‌اند

author avatar
19 Jan 2023 - 13:06
در هشت روز گذشته ۷۰ تن در اثر سرمای شدید در افغانستان جان باخته‌اند
author avatar
19 Jan 2023 - 13:06

کابل (پژواک، ٢٩ جدی ١٤٠١): وزارت دولت در امور رسيده‌گی به حوادث طبیعی می‌گوید که در جریان هشت روز پسین دستکم ۷۰ تن در اثر شدت سردی هوا در افغانستان جان باخته و هزاران رأس مواشی نیز تلف شده‌است.

مولوی عبدالله محمدی، رئیس مرکز عملیات حالات اضطرار وزارت دولت در امور رسيده‌گی به حوادث طبیعی در یک نوار تصویری ‌گفته‌است که در نتیجۀ شدت سردی هوا در کشور طی هشت روز گذشته -از تاریخ ٢٠ تا ٢٨ ماه جدی سال جاری – ٧٠ تن جان‌ باخته‌اند.

او افزوده‌است که علاوه بر تلفات انسانی در مدت یاد‌شده، بیش از ٧٠ هزار رأس مواشی نیز در سراسر افغانستان تلف شده‌است.

به گفتۀ مقام‌های این وزارت، در روزهای اخیر در بیشتر ولایات کشور هوا فوق‌العاده سرد بوده‌ و در ولایت غور حتا به منفی ۳۳ درجه رسیده بود.

رئیس مرکز عملیات حالات اضطرار وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث همچنان تصریح کرده‌است، شاهراه‌هایی که بر اثر برف‌باری‌ها به‌روی ترافیک بسته شده بود، دوباره باز شده‌است.

او با اشاره به ارایۀ کمک برای متضررین ناشی از سردی هوا در کشور افزوده است که این وزارت با همکاری مؤسسات خارجی از تاریخ اول ماه جاری تا کنون برای حدود ٥٠٠ هزار خانواده کمک‌های خوراکی، غیرخوراکی و نقدی توزيع کرده‌است.

این در حالی است که در روزهای اخیر گزارش‌های متعددی مبنی بر تلفات انسانی و حیوانی ناشی از سرمای بی‌سابقه از ولایات مختلف از جمله بادغیس، هرات، نیمروز، فاریاب، جوزجان، سمنگان، فاریاب، سرپل، غور، بدخشان، قندهار، دایکندی و… منتشر می‌شود.

با این حال، مقام‌های امارت اسلامی ناوقت دیروز در بیانه‌یی با خانواده‌های جان‌باخته‌گان و آسیب‌دیده‌گان ابراز همدردی کرده و افزوده‌اند: «به ادارات و مسئولان مربوطه دستور داده می‌شود که تا حد امکان به خانواده‌های آسیب‌دیده کمک کنند و از تمام امکانات خود برای جلوگیری از تلفات بیشتر استفاده نمایند.»

Views: 162

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر