زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مجاهد: مسؤولین نظام باید حوصلۀ شنیدن انتقادهای مردم را داشته باشند

مجاهد: مسؤولین نظام باید حوصلۀ شنیدن انتقادهای مردم را داشته باشند

author avatar
13 Feb 2023 - 17:45
مجاهد: مسؤولین نظام باید حوصلۀ شنیدن انتقادهای مردم را داشته باشند
author avatar
13 Feb 2023 - 17:45

اتلانتا (پژواک، ۲۳ دلو ۱۴۰۱): ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید، مسؤولین نظام باید حوصلۀ شنیدن انتقادها و پرسش‌های مردم را داشته باشند، اما انتقادها باید طور باشد که در آن به مسؤولین «هتک حرمت» صورت نگیرد.

بر بنیاد گزارش تلویزیون ملی افغانستان، مجاهد این اظهارات را در سمینار علمی و دینی استادان پوهنتون‌های مرکزی بیان نموده و گفته‌است، هرکس می‌تواند که مطابق اصول برای ایجاد اصلاحات انتقاد نماید.

وی افزود، مسؤولین نظام باید حوصلۀ شنیدن انتقادها را داشته باشند، اگر واقعیت نداشت، به آن پاسخی ارایه دهند و اگر بر اساس واقعیت باشد، پس اصلاحات بیاورند؛ همین همکاری جامعه با نظام است.

مجاهد می‌گوید: «به همین دلیل است که ما رهبران را مسؤول می‌خوانیم، زیرا آن‌ها در پیشگاه خداوند و در برابر مردم پاسخگو هستند ؛ اگر عدالت را تأمین نکرده باشند و حقوق مردم را نداده باشند، پس ماخوذ اند؛ یعنی در برابر خداوند پاسخگو هستند.»

اما سخنگوی امارت اسلامی در این نشست گفت که از لحاظ اصول اخلاقی انتقاد از یک مسؤول، وزیر، معین و رئیس  باید محرم و محفوظ باشد تا حرمت او حفظ شود و به گونۀ محرم و خفیه از آن‌ها انتقاد صورت گیرد.

به گفتۀ وی، اگر فرد منتقد یا پرسش‌کننده به مسؤول مربوطه دسترسی نداشت تا مخفیانه به او بگوید و در محضر عام از او انتقاد کند، مسؤول مربوط نباید با لهجۀ تند پاسخ  ارایه دهد و نه او را زندانی کند، باید پاسخ مناسبی به او ارایه دهد  تا قناعت وی حاصل شود.

مجاهد می‌افزاید: «ما مدعی هستیم که حکومت اسلامی داریم و مسؤولین ما از خلفای راشدین پیروی می‌کنند، پس لازم است به سوالات و انتقادهای مردم با پیشانی باز و حوصله‌مندی پاسخ دهیم، این اصول اسلامی است، اما اگر کسی این کار را انجام نمی‌دهد،  مشکل شخصی آن‌هاست.»

به بیان موصوف، امارت اسلامی باید یک نظام پاسخگو داشته باشد، باید در برابر مردم پاسخگو مردم باشد تا بتواند پاسخگوی خوبی در پیشگاه خداوند ج باشد.

سخنگوی امارت اسلامی افزود، با همکاری رسانه‌ها کشور پیشرفت می‌کند، اما رسانه‌ها باید برای وحدت ملی تلاش کنند، کاری را انجام ندهند که به وحدت ملی صدمه بزند، علیه یک قوم و زبان نشرات کنند، چنین برنامه‌های اقتصادی، امنیتی و اجتماعی داشته باشند که به منفعت اقتصاد، امنیت و وحدت ملی باشد به به زیان آن.

مجاهد گفت: «ما حامیان سرسخت رسانه‌ها هستیم، اگر آن‌ها این موارد را دنبال کنند.»

وی از تمام رسانه‌ها خواست تا خود را مطابق اصول یادشده عیار کنند، در این صورت نظام در خدمت شان است، پایداری نظام و ثبات اقتصادی  با رسانه‌ها ارتباط دارد.

Views: 37

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر