زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمیتۀ ناروی برای نزدیک به ۴۵۰۰ خانوادۀ دامدار در پنجشیر علوفۀ حیوانی توزیع کرد

کمیتۀ ناروی برای نزدیک به ۴۵۰۰ خانوادۀ دامدار در پنجشیر علوفۀ حیوانی توزیع کرد

author avatar
15 Feb 2023 - 15:54
کمیتۀ ناروی برای نزدیک به ۴۵۰۰ خانوادۀ دامدار در پنجشیر علوفۀ حیوانی توزیع کرد
author avatar
15 Feb 2023 - 15:54

پاراخ (پژواک، ۲۶ دلو ۱۴۰۱): کمیتۀ ناروی از بهر جلوگیری از افزایش مرگ و میر مواشی برای ۴۴۱۱ خانوادۀ دامدار در پنجشیر علوفۀ حیوانی توزیع کرد.

حافظ عبدالمجیب مشفق، رئس زراعت ولایت پنجشیر به پژواک می‌گوید که برای ۴۴۱۱ خانوادۀ دامدار از اوایل هفته الی روز چهارشنبه از سوی کمیتۀ ناروی که تمویل‌کنندۀ آن موسسه اف‌ای‌او (FAO) می‌باشد، در هماهنگی با ریاست زراعت این ولایت علوفۀ حیوانی (کنجاره) توزیع کرده‌اند.

به گفتۀ او، سروی این تعداد خانواده‌ها از قبل در همکاری با ریاست زراعت پنجشیر صورت گرفته بود و بعد از شناسایی خانواده‌های که مواشی‌‌شان در معرض خطر گرسنه‌گی قرار داشت از سوی کمیته ناروی علوفۀ حیوانی توزیع گردیده‌است.

او افزود، برای هر یک از این خانواده‌ها ۲۸ سیر کنجاره توزیع گردیده و به گفتۀ رئس زراعت پنجشیر، این اقدام از تلف شدن بیشتر مواشی‌ که با سرد شدن هوا در معرض گرسنه‌گی قرار دارند، جلوگیری می‌کند.

دامداران در پنجشیر که این علوفۀ حیوانی را دریافت کرده‌اند می‌گویند، این خوراک حیوانی از مرگ بیشتر مواشی‌‌شان جلوگیری می‌کند.

غلام‌حضرت، باشندۀ رخۀ پنجشیر که از شدت سردی هوا و کمبود غدا، مواشی‌اش از بین رفته‌است می‌گوید: «دو بز من از بین رفته، هوا سرد بود. علف کافی اگر می‌بود در کوه نمی‌بردیم،  خوراکۀ درست نداشت سردی هوا هم بود همین عامل از بین رفتن مال هایم بود.»

قبل از این ریاست زراعت پنجشیر به آژانس خبری پژواک گفته بود که از اثر سردی هوا ۶۶۵ رأس مواشی در این ولایت تلف شده و این ارقام در حال تغییر است.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر