زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار تحکیمات ساحات آسیب‌پذیر سواحل دریای آمو در چندین ولایت مرزی کشور آغاز شد

کار تحکیمات ساحات آسیب‌پذیر سواحل دریای آمو در چندین ولایت مرزی کشور آغاز شد

author avatar
20 Feb 2023 - 14:04
کار تحکیمات ساحات آسیب‌پذیر سواحل دریای آمو در چندین ولایت مرزی کشور آغاز شد
author avatar
20 Feb 2023 - 14:04

کندز (پژواک،۱ حوت ۱۴۰۱): مسؤولین وزارت انرژی و آب کشور از آغاز کار استحکام ساحات آسیب‌پذیر سواحل دریای آمو در چندین ولایت مرزی خبر می‌دهند.

مجيب‌الرحمان عمر آخندزاده، معین وزارت آب وزارت انرژی و آب که به هدف رسیده‌گی به چالش‌های مردم و افتتاح کار استحکام سواحل این دریا به شماری از ولایت‌های شمال سفر کرده‌است می‌گوید، دو میلیارد افغانی برای راه‌اندازی این پروژه‌ها به گونۀ کوتاه مدت در ولایات کندز، تخار، جوزجان، بلخ در نظر گرفته شده‌است.

به گفتۀ او، دو میلیارد افغانی به گونۀ اضطراری و شش میلیارد افغانی دیگر به گونۀ عادی برای استحکام سواحل دریا آمو به مصرف می‌رسد.

او می‌افزاید که در دراز مدت شش میلیارد افغانی بودجۀ دیگر نیز برای این کار مصرف خواهد شد.

موصوف خاطرنشان کرد که این وزارت پلان دارد تا در همه ساحات آسیب‌پذیر سواحل دریای آمو پروژ‌ه‌های استحکام کاری را راه‌اندازی کند.

وی افزود: «ما برای تحکیمات سواحل دریا آمو دو نوع پلان داریم یک نوع آن عاجل است که دو میلیارد افغانی برای آن در نظر گرفته شده و پلان دیگر ما دراز مدت است که شش میلیارد افغانی در نظر گرفته شده. ما در نظر داریم تا به تمام ساحات آسیب‌پذیر سواحل دریای آمو رسیده‌گی کنیم.»

به گفتۀ او، کار استحکام سواحل دریای آمو به شکل دوامدار و تا زمانی که به گونۀ کامل از تخرییات جلوگیری صورت گیرد، ادامه خواهد یافت.

از سویی‌هم، باشنده‌گانی که در امتداد سواحل دریای آمو زنده‌گی می‌کنند از این اقدام قدردانی کرده و می‌گویند که با تکمیل کار این پروژه از تخریب زمین‌های زراعتی و خانه‌های مسکونی جلوگیری خواهد شد.

در عین حال، محمد میر یکی از باشنده‌گان ولایت کندز که در امتداد سواحل دریای آمو زنده‌گی می‎کند از آغاز کار این پروژه خرسند است و می‌گوید که با تکمیل کار این کانال از تخریب بیشتر آب جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: «ما از امارت اسلامی بسیار خوشحال هستیم که این پروژه را به ما آورد، زمین‌های زیادی زراعتی ما با خطر تخریب روبه‌رو بود، خانه‌ها را تخریب کرده بود اگر این پروژه عملی نمی‌شد هم به شیرخان بندر و هم سرک عمومی با خطر جدی روبه‌رو می‌شد.»

اسدالله، باشندۀ دیگری کنار سواحل دریای آمو نیز می‌گوید که با عملی شدن پروژۀ استحکام کنار سواحل دریای آمو، از تخریبات زمین‌های زراعتی، خانه‌های مسکونی و تاسیسات عامه جلوگیری خواهد شد.

کار استحکام سواحل دریای آمو در حالی در کندز و دیگر ولایات آغاز می‌شود که پیش از این باشنده‌گان بخش‌های مختلف سواحل دریا آمو از تخریبات پی‌هم این دریا شاکی بودند.

Views: 55

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر