زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۹۰۰ صنف آموزشی محلی برای کودکان در لوگر دوباره گشایش یافت

۹۰۰ صنف آموزشی محلی برای کودکان در لوگر دوباره گشایش یافت

author avatar
20 Feb 2023 - 19:55
۹۰۰ صنف آموزشی محلی برای کودکان در لوگر دوباره گشایش یافت
author avatar
20 Feb 2023 - 19:55

پل‌علم (پژواک، اول حوت ۱۴۰۱): ۹۰۰ صنف آموزشی محلی برای کودکان در لوگر – که حدود دو ماه قبل در واکنش به تعلیق درآوردن کار زنان در مؤسسات بسته شده بود– دوباره گشایش یافت.

این صدها صنف‌ آموزشی محلی برای دختران و پسران با حمالیت مالی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل/  UNICEF و همکاری تخنیکی کمیتۀ بین‌المللی نجاتIRC  به پیش برده می‌شد.

شاه‌پور عرب، سخنگوی ریاست معارف لوگر به آژانس خبری پژواک گفت، این ادارات ۹۰۰ صنف آموزشی محلی دختران و پسران را  در ولسوالی‌های خروار، ازری، خوشی، بره‌کی‌برک، محمدآغه به‌شمول پل‌علم، مرکز این ولایت بازگشایی کردند.

وی می‌گوید، این صنف‌ها – که به مدت حدود دو ماه مسدود مانده بود – امروز ( اول حوت) پس از آنکه که یونیسف و کمیتۀ بین‌المللی نجات مشکلات مربوط را با ریاست معارف حل کرد – دوباره گشایش یافت.

اما وی جزئیات بیشتر را در این باره ارایه نکرد.

به گفتۀ او، حدود ۳۰ هزار دختر و پسری که به مکاتب دسترستی ندارند، در صنوف اول الی سوم مصروف آموزش هستند.

یکی از مسؤولی محلی کمیتۀ بین‌المللی نجات در لوگر که نه خواست نامش در گزارش ذکر شود به آژانس خبری پژواک گفت، بعد از دو ماه تأخیر دفتر این اداره دوباره فعال شد که تنها کارمندان مرد آن دوباره به کار خود بازگشته اند.

وی می‌گوید، برای آغاز کار کارمندان زن نیز تلاش‌ها جریان دارد و به‌زودی کارمندان زن نیز به وظایف‌شان بر خواهند گشت.

باشنده‌گان لوگر نیز از اینکه پس از دو ماه تأخیر دوباره به فررزندان‌شان دروازۀ صنف‌های آموزشی محلی بازگشایی شده، خرسند اند.

محمدرسول یکی از باشنده‌گان لوگر به پژواک گفت، با مسدود شدن صنف‌های آموزشی محلی در این ولایت حدود ۳۰ هزار کودک از آموزش محروم شده بودند.

وی افزود، از اینکه این صنف‌ها دوباره گشایش یافت، خرسند است.

موصوف از حکومت خواست که نه تنها به دختران اجازۀ رفتن به مکتب و پوهنتون را بدهد، بلکه به زنان نیز اجازه دهد تا مطابق اصول شریعت به وظایف‌شان ادامه دهند.

شایان ذکر است که پس از به تعلیق درآمدن کار زنان از سوی امارت اسلامی بسیاری از ادارت ملی و بین‌المللی در بسیاری از ولایات به‌شمول لوگر فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

Views: 27

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر