زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسابقات بزکشی میان چاپ‌اندازان چهار ولایت در تخار برگزار شد

مسابقات بزکشی میان چاپ‌اندازان چهار ولایت در تخار برگزار شد

author avatar
22 Feb 2023 - 11:22
مسابقات بزکشی میان چاپ‌اندازان چهار ولایت در تخار برگزار شد
author avatar
22 Feb 2023 - 11:22

تالقان (پژواک، ۳ حوت ۱۴۰۱): مسؤولان برگزاری مسابقات بزکشی در تخار می‌گویند که به هدف ایجاد روحیۀ همدیگرپذیری، صلح، دوستی و شاد نگهداشتن مردم‌ مسابقات بزکشی را میان چاپ‌اندازان چهار ولایت در شهر تالقان برگزار کرده‌اند.

به گفتۀ مسؤولان، چاپ‌اندازان ولایت‌های بغلان، کندز، بدخشان و تخار در این مسابقات که به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، اشتراک کرده‌اند.

حاجی جمال خان، مسؤول برگزاری مسابقات بزکشی در تخار می‌گوید که مردم از جنگ خسته شدند و اکنون در فضای صلح و امنیت به هدف ایجاد روحیۀ همدیگرپذیری مسابقۀ بزکشی را میان چاپ‌اندازان چهار ولایت در تخار برگزار کردند تا مردم از لحظات شاد لذت ببرند.

حاجی حیدر که به تماشای مسابقۀ بزکشی آمده‌است می‌گوید که بزکشی از رسم و رواج‌های قدیمی مردم در سمت شمال به شمار می‌رود که خود پیام صلح دوستی را به میان آورده‌است.

به باور وی، راه‌اندازی چنین مسابقات سبب ایجاد روحیۀ امیدوارکننده برای مردم می‌شود.

وی تاکید بر ادامۀ برگزاری چنین مسابقات دارد.

رمضان باتور از دیگر اشتراک‌کننده‌گان نیز می‌گوید که پس از حاکمیت امارت اسلامی این نخستین بار است که شاهد مسابقۀ بزکشی با شور و اشتیاق هزاران اشتراک‌کننده در تخار می‌باشد.

او می‌افزاید که برگزاری چنین مسابقات در کنار این‌که سبب زنده نگهداشتن فرهنگ قدیمی و عنعنوی مردم در سمت شمال می‌شود، سبب از بین رفتن تعصبات قومی و ایجاد فضای صلح دوستی و همدیگر پذیری در میان مردم نیز می‌شود.

از سویی هم، چاپ‌اندازان که هر یک تلاش می‌کنند تا بز را به دایره‌یی حلال در میان ده‌ها تن دیگر با زور بازو برسانند، نقش مسابقه بزکشی را در راستای ایجاد روحیه همدیگر پذیری، از بین بردن تعصبات قومی و تحکیم فضای صلح دوستی در میان مردم موثر می‌دانند.

اختر محمد، یکی از چاپ‌اندازان می‌گوید: «امروز در کنار هم از ولایت‌های مختلف در یک فضای پر از صمیمیت گرد هم آمده با هم مسابقه دوستانه داشتیم که خود نشان دهنده خسته‌گی مردم از جنگ می‌باشد.»

موصوف علاوه کرد که چنین مسابقات سبب اتحاد بیشتر در میان مردم می‌شود.

گفتنی است که پس از حاکمیت حکومت سرپرست در کشور، این نخستین بار است که مسابقه بزکشی میان چاپ‌اندازان چهار ولایت در تخار برگزار می‌شود.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر