زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

امسال ۳۷۹ دواخانه در شهر کابل مسدود شده‌است

امسال ۳۷۹ دواخانه در شهر کابل مسدود شده‌است

author avatar
6 Mar 2023 - 14:48
امسال ۳۷۹ دواخانه در شهر کابل مسدود شده‌است
author avatar
6 Mar 2023 - 14:48

کابل (پژواک، ۱۵ حوت ۱۴۰۱): مسؤولین ادارۀ ملی غذا و ادویه می‌گویند، امسال ۳۷۹ باب دواخانه در شهر کابل به دلیل فعالیت خودسرانه و نبود افراد مسلکی مسدود شده‌است.

داکتر هژیر، سخنگوی ادارۀ ملی غذا و ادویه به آژانس خبری پژواک گفت، از ماه حمل سال جاری به اینسو از  ۱۷۶۵ باب دواخانه در شهر کابل نظارت صورت گرفته که از این میان ۳۷۹ باب آن مهرلاک شده‌است.

موصوف می‌گوید، تعدادی از این دواخانه‌ها فعالیت خودسرانه داشتند و برخی آن هم افراد مسلکی نداشتند و به همین دلیل بسته شده‌است.

هژیر می‌افزاید، در همین مدت صدها قلم دوا نیز از این دواخانه‌ها توسط ادارۀ ملی غذا و ادویه ضبط شده‌است.

سخنگوی ادارۀ ملی غذا و دوا گفت: «برخی از این دواهای ضبط شده تاریخ گذشته است، برخی به صورت غیرقانونی وارد کشور شده و برخی دیگر نیز مشکوک است که کیفیت آن در لابراتوارهای این اداره چک می‌شود.»

موصوف می‌گوید، در میان دواهای ضبط شده برخی دواهای ترکیبی نیز شامل است که از نگاه طب استفاده از آن درست نیست و برای صحت مضر است.

او می‌گوید، در حال حاضر ادارۀ غذا و ادویه تنها در کابل از دواخانه‌ها نظارت می‌کند و در سال آینده با تشکیل جدید نظارت خود را از دواخانه‌های ولایات نیز آغاز خواهد کرد.

هژیر گفت، تیم‌های ادارۀ غذا و ادویه به صورت شبانه روزی از شرکت‌های دوا نظارت می‌کنند و کسانی که خلاف قانون فعالیت کنند و یا دواهایی به کشور وارد کنند که به ضرر مردم باشد، از سوی این اداره ضبط می‌شود.

از سویی‌هم، داکتر شرافت زمان سخنگوی وزارت صحت عامه به‌تاریخ ۲۹ ماه دلو به آژانس خبری پژواک گفته بود، در یک ونیم سال گذشته ۴۲۵ کلینیک دندان به دلیل عدم توجه به اصول طبی مسدود شده‌است.

Views: 34

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر